Aeroportul Internaţional din Kansai (Japonia) se "mândreşte" că nu a pierdut niciodată vreun bagaj în cei 30 de ani de activitate, informează AFP.
Aeroportul din lume care nu a pierdut NICIODATĂ vreun bagaj în 30 ani de activitate. Deci se poate!
Însă, pentru angajaţii acestui aeroport care deserveşte regiunea Kansai din vestul Japoniei, în care se află metropolele Osaka şi Kyoto, această performanţă nu este una excepţională.
"Ne limităm la respectarea procedurilor şi regulilor şi facem ceea ce avem de făcut", a explicat pentru AFP Tsuyoshi Habuta, supraveghetor la CKTS, una dintre companiile de manipulare a bagajelor din aeroport.
Citește și: Un aeroport impune regula îmbrățișărilor de scurtă durată. Cât timp ai voie să-ți iei rămas-bun
Nu este nevoie de "instruire specială" pentru Habuta şi echipele sale, care gestionează zilnic peste 3.000 de bagaje.
"Predăm obiectele fragile, cărucioarele, plăcile de surf şi schiurile direct pasagerilor", a explicat el.
Bagajele sunt plasate pe banda rulantă "în termen de 15 minute de la sosirea avionului pentru a reduce stresul clienţilor", a precizat el.
Aeroportul Internaţional din Kansai, unul dintre cele mai frecventate din Japonia, a fost desemnat în luna aprilie cel mai bun aeroport din lume în ceea ce priveşte livrarea bagajelor de către organismul de evaluare a aeroporturilor cu sediul în Regatul Unit, Skytrax.
"Toată lumea de la aeroportul din Kansai este mândră de acest lucru", a declarat pentru AFP Benoît Rulleau, codirector general al aeroportului.
Citește și: VIDEO De ce vor locuitorii cartierului Triumf să dea în judecată Aeroportul Otopeni: Zboară prea jos
Chiar dacă este mai uşor să se obţină acest rezultat într-un aeroport precum cel din Kansai, care primeşte relativ puţini pasageri în tranzit, desemnarea sa reflectă totuşi "devotamentul incredibil" al personalului aeroportului, a indicat acesta.
Numărul bagajelor pierdute sau întârziate a scăzut considerabil în lume în ultimul deceniu datorită tehnologiei, susţine Nicole Hogg, responsabilă pentru bagaje la Sita, un furnizor de servicii IT pentru transportul aerian, cu sediul la Geneva.
"Dacă ne raportăm la numărul de pasageri, 6,9 bagaje direcţionate greşit (la 1.000 de pasageri) este o cifră foarte mică", a declarat Hogg pentru AFP.
Cu zece ani în urmă, numărul de bagaje pierdute la 1.000 de pasageri era unul "cu două cifre", a adăugat ea, lăudând "investiţiile industriei în tehnologie", care au permis aceste progrese.
Aeroportul din Kansai şi-a reluat recent nivelul de activitate de dinaintea pandemiei de COVID, cu 25 de milioane de pasageri internaţionali pe an.
Se preconizează că acesta va putea primi până la 40 de milioane de pasageri anual, conform lui Rulleau, după o renovare în vederea Expoziţiei Universale, care va avea loc la Osaka în 2025.