Prin acest acord vor fi protejate o sută de IG-uri geografice europene și tot atâtea chineze de „fenomenul imitației”.
Lista UE a IG-urilor care urmează să fie protejate în China include produse de brand cum ar fi Cava, Champagne, Feta, whisky irlandez, Munchener Bier, Ouzo, Polska Wódka, Porto, Prosciutto di Parma și Queso Manchego, după cum se arată într-o declarație a UE.
Printre produsele chinezești se află Pixian Dou Ban (paste), Anji Bai Cha (ceai alb), Panjin Da Mi (orez) și Anqiu Da Jiang (ghimbir).
Acordul se așteaptă să intre în vigoare în 2021. Patru ani mai târziu, vor fi incluse în acord alte 175 de IG-uri de ambele părți.
„Sunt mândru să văd că acest acord se apropie cu încă un pas de intrarea sa în vigoare, arătând angajamentul nostru de a lucra îndeaproape cu partenerii noștri comerciali globali precum China”, a declarat Janusz Wojciechowski, comisarul UE pentru agricultură și dezvoltare rurală.