„Contorul” indică 1 kW, în bateria mașinii electrice ajung și 0,7 kW. Un test realizat de ADAC, cea mai importantă asociație auto profesională din Europa, arată cine „fură” curent la priză, care sunt pierderile la încărcare în funcție de tipul sursei, AC sau DC.
O lacună legislativă a dus la o scenă de „cascadorii râsului”. Un șofer și-a lăsat mașina electrică la încărcat la o stație publică din Galați și s-a trezit cu roata blocată de firma care administrează parcările primăriei. Primarul a recunoscut că „nu ne-am gândit până acum”.
„Bombardierii” la volan, șoferii care se cred mai presus de lege și de regulile bunului simț, se orientează și ei, se pare, către mașini electrice. Șoferul unei Tesla Model S, de exemplu, a blocat o bandă de circulație și a întins prelungitorul pentru a face „plinul”.
Românii care stau la bloc şi îşi doresc o maşină electrică au acum o alternativă de încărcare prin staţiile pentru spaţii comune pe care le pot folosi împreună cu vecinii.