Tatiana Ghiță, profesoară de limba română: Subiectele au fost accesibile. Mă aștept la note mari

DE Petre Bădică | Actualizat: 15.06.2020 - 14:42
Inquam Photos / Octav Ganea

La examenul scris de Limba și literatura română din cadrul Evaluării Naționale 2020, care s-a desfășurat în această dimineață, a fost extrasă varianta nr. 5 dintre subiectele propuse.

SHARE

Peste 172 de mii de copiii au avut de analizat un text din scriitorul Sorin Titel, un altul despre aviatorul Traian Vuia, iar la final li s-a cerut să redacteze o natrațiune legată de o activitate preferată.

Newsweek România a vorbit în exclusivitate cu profesoara de limba română Tatiana Ghiță care a evaluat subiectele ca având o dificultate medie, „astfel de cerințe fiind rezolvate la clasă”. Dat fiind că subiectele au fost de nivel mediu, doamna profesoară se așteaptă ca elevii să ia note mari.

Citește și: Subiectele de la Limba Română, Evaluarea națională

Profesorara de limba română Tatiana Ghiță pentru Newsweek România:

Subiectele au fost generoase, de nivel mediu și accesibile elevilor de clasa a VIII-a. Consider că vor fi multe note mari, iar nota 5 se poate obține ușor.

La subiectul numărul I s-a dat un text la prima vedere foarte frumos și, de asemenea, accesibil elevilor. Elevii au avut de găsit sinonime pentru anumite cuvinte dar și să menționeze rolul  cratimei în text, tipuri de exerciții pe care le-au făcut la clasă. Toate tipurile de exerciții de la proba de limba română a Evaluării Naționale au fost cuprinse în testele de antrenament. Nu ar fi trebuit ca elevii să fi fost luați prin surprindere.

Distincția între genuri literare, care a fost punctul de plecare pentru subiectul I B nu ar fi trebuit să constituie o problemă doarecere genurile literare au fost învățate pe parcursul ciclului gimnazial.

Subiectul al II-lea a plecat de la un text din publicația historia.ro.  Este un text frumos și ușor de înțeles de tineri. Elevii au acces la computer și prin Internet la numeroase informații și texte care nu fac parte din literatura predată la clasă. Prin astfel de texte, la care elevii pot ajunge navigând pe Internet, se urmărește să se dezvolte latura practică, aplicativă a ceea ce ei învață la școală.

La subiectul II B, elevii puteau alege să se refere la o activitate sportivă pe care o practică sau care le face plăcere, cum ar fi fotbalul. Trebuiau să precizeze când și unde a avut loc evenimentul și cum s-a desfășurat.

 

 

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.