duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Ministerul Educației lansează un program remedial pentru reducerea analfabetismului funcțional

Data publicării: 25.09.2025 • 15:00 Data actualizării: 25.09.2025 • 14:56
Daniel David - Foto: Profimedia Images
Daniel David - Foto: Profimedia Images

Un program remedial pentru reducerea analfabetismului funcțional și a abandonului școlar în învățământul primar a fost lansat de Ministerul Educației. „Va ajuta copiii să asimileze mai bine cele 8 competenţe-cheie”, spune Daniel David.

Ministerul Educaţiei anunţă, joi, că Metodologia pentru programul remedial în învăţământul primar a fost aprobată prin ordin al ministrului Daniel David şi urmează a fi publicată în Monitorul Oficial.

Program remedial pentru reducerea analfabetismului funcțional. Anunțul lui Daniel David

„Metodologia - recent aprobată - reglementează flexibil, dar riguros, utilizarea celor două ore pe săptămână pentru: (1) consolidarea-fixarea competenţelor dobândite, (2) pentru recuperarea competenţelor planificate, dar nedobândite adecvat, (3) pentru utilizarea competenţelor în viaţa cotidiană şi (4) pentru dezvoltarea competenţelor dobândite în condiţii de performanţă”, a transmis, joi, Ministerul Educaţiei, într-un comunicat de presă.

Ministrul Daniel David a precizat că „analfabetismul funcţional şi abandonul şcolar reprezintă tare majore ale sistemului nostru de educaţie, cu risc asupra securităţii naţionale, prin expunerea ţării la manipulare şi destabilizare prin pseudoştiinţă (inclusiv promovată prin fake news)”.

„Am căutat ca măsurile dificile de criză fiscal-bugetară, dacă tot trebuie luate pentru salvarea salariilor şi burselor până la sfârşitul anului, să aibă şi beneficii educaţionale, astfel că s-a născut acest program remedial, care va ajuta copiii să asimileze mai bine (şi chiar performant) cele 8 competenţe-cheie, să fie mai bine pregătiţi pentru intrarea la gimnaziu şi pentru a vedea rostul şcolii în viaţa cotidiană. Împreună cu reglementarea activităţilor remediale la nivel de gimnaziu şi liceu - alături de adaptarea evaluărilor în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a fi mai relevante sub aspectul diversităţii competenţelor şi a modului de testare (competenţe plus utilizarea acestora în viaţa cotidiană) - se asigură astfel un mecanism pentru reducerea analfabetismului funcţional, creşterea gradului de atractivitate a şcolii (cu impact pozitiv asupra abandonului şcolar) şi pentru pregătirea mai bună a copiilor pentru şcoală şi viaţă”, a declarat ministrul Daniel David, conform news.ro.

Ordinul de ministru care aprobă metodologia urmează a fi publicat în Monitorul Oficial.

Mai multe articole din secțiunea Educație

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră