Profesori notaţi de elevi. Controversa educativă a anului, analizată de pedagogi

Pro sau contra? Ministerul Educaţiei elaborează în această perioadă o metodologie de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, cu privire la modul în care predă fiecare profesor. Ministerul a realizat deja o variantă a acestei metodologii.
Ideea evaluării de către elevi a profesorilor lor a stârnit numeroase reacţii negative în spaţiul public, majoritatea din partea cadrelor didactice. Argumentele acestora sunt că un astfel de „feedback” nu poate fi decât unul subiectiv, că elevii nu sunt încă suficienţi de maturi pentru a fi obiectivi, subliniază că profesorii indulgenţi sunt cei care vor primi calificativele cele mai bune şi că o astfel de „putere” în mâna elevilor le-ar distruge orice fel de autoritate.
Citește și: STUDIU Aproximativ 20% dintre proprietarii de autovehicule electrificate se întorc la mașini termice
Specialiştii în educaţie îi contrazic însă oarecum, şi văd feedback-ul ca un lucru pozitiv. Asta, însă, dacă va rămâne doar un feedback „de lucru”, consultativ, pentru uzul profesorului, şi nu va fi unul folosit oficial, chiar şi în procente reduse, la acordarea gradaţiilor de merit, de exemplu, sau în cadrul altor evaluări periodice ale profesorilor.
Continuarea, în Ziarul de Iași.