COVID Distanța dintre paturi de un metru, mâncarea de la cantină „la pachet” și fără petreceri la UB

DE Alex Darvari | Actualizat: 17.09.2020 - 17:57
Universitatea București / wikipedia
Universitatea București / wikipedia

Majoritatea facultăților de la Universitatea Bucureștis au optat pentru varianta activităților academice derulate în sistem mixt

SHARE

Dat fiind contextul pandemic actual și în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar și a unor exemple de bune practici, cele 19 facultăți ale Universității din București au stabilit modalitățile de desfășurare a activităților academice în anul universitar 2020-2021.

Deciziile facultăților, aprobate în Senatul Universității din București de miercuri, 16 septembrie 2020, au avut în vedere câteva considerente principale: continuarea activității academice și de cercetare în cele mai bune condiții posibile, în contextul actual, asigurarea educației „față în față” acolo unde reprezentanții facultăților au considerat necesar și posibil și, nu în ultimul rând, respectarea normelor de siguranță sanitară în vigoare.

Astfel, majoritatea facultăților au optat pentru varianta activităților academice derulate în sistem mixt. Este cazul facultăților de Administrație și Afaceri, Biologie, Chimie, Filosofie, Fizică, Geografie, Geologie și Geofizică, Istorie, Jurnalism și Științele Comunicării, Limbi și Literaturi Străine, Psihologie și Științele Educației și Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul”.

Pe de altă parte, facultățile de Drept, Litere, Matematică și Informatică, Sociologie și Asistență Socială, Științe Politice, Teologie Baptistă și Teologie Romano-Catolică au optat pentru desfășurarea activităților academice în sistem online.

În același timp, facem precizarea că anumite programe, atât de licență, cât și de master, au optat pentru formule specifice, care îmbină tipurile de predare în funcție de nevoile proprii. Informații cu privire la modalitățile de desfășurare a activităților pentru fiecare dintre programele de licență și de master oferite de cele 19 facultăți ale UB pot fi consultate pe site-urile facultăților, precum și în documentul disponibil aici. Lista completă a facultăților UniBuc, dar și datele de contact ale fiecăreia pot fi accesate aici.

Universitatea din București consideră că integrarea studenților din anul I în comunitatea academică reprezintă o prioritate, motiv pentru care facultățile vor organiza, în primele săptămâni ale noului an universitar, o serie de evenimente pentru consilierea și informarea  acestora.

De câteva luni ne aflăm cu toții într-un context extrem de complicat și e important să încercăm să ne continuăm activitățile în măsura posibilului, să ne adaptăm, astfel încât perioada aceasta să nu fie imposibil de recuperat, într-o situație viitoare normală. De altfel, normalitatea o definim și o creăm noi. De aceea vrem să ne întâmpinăm studenții în noul an universitar într-o comunitate care colaborează pentru ca educația, formarea tinerilor și cercetarea să se desfășoare cât mai bine posibil. În mod cert nu putem discuta despre o situație ideală pentru că soluția vine din compromisurile mici pe care va trebui să le facem, compromisuri la care ne obligă contextul. Nu ne vom mai putea întâlni față în față la fel de des ca până acum, vom lucra pe formațiuni mai mici, vom avea trasee clare în universitate și nu se va mai putea petrece la fel de mult timp în spațiile comune. Pe de altă parte, este tot atât de important să încercăm și noi, profesorii, să ne adaptăm conținuturile și metodele noilor tehnologii, pentru a putea oferi studenților noștri acel lucru pentru care au venit la Universitatea din București: educație academică și cercetare de calitate. Consider că înțelepciunea și încrederea trebuie să fie elemente definitorii în noul an academic, a remarcat profesorul Marian Preda, rectorul Universității din București.

În ceea ce privește cazarea în căminele Universității din București, pentru anul universitar 2020-2021 punem la dispoziția studenților un număr de aproximativ 4.000 de locuri de cazare, în condiții de distanțare. În acest sens, cazarea unui număr cât mai mare de studenți care au nevoi reale de a ocupa un loc în căminele UB se va face prin corelarea scenariilor de cazare cu scenariile educaționale adoptate de fiecare facultate pentru fiecare program de studii și cu veniturile studenților după cum urmează:

- cazarea cu prioritate a studenților care participă la activități față în față, pe toată perioada de derulare a acestor activități;
- cazarea cu prioritate a studenților care nu au mijloace financiare pentru a-și închiria un loc de cazare, altul decât cele oferite de UB;
- cazarea cu prioritate a studenților care nu au condiții de studiu la domiciliu, chiar dacă participă exclusiv la activități online. În acest caz, studenții care doresc să beneficieze de dreptul la cămin trebuie să facă dovada lipsei condițiilor de studiu la domiciliu.
 

Reducerea riscului de infectare cu noul coronavirus a studenților cazați în căminele UB se va asigura prin respectarea următoarelor principii:

cazarea studenților cu respectarea distanțării fizice de cel puțin 1 metru între paturi;
cazarea studenților aflați în grupe de risc în camere cu grup sanitar propriu;
cazarea studenților în camere pe formațiuni de studii;
cazarea studenților pe etajele căminelor care au grupuri sanitare comune pe facultăți (și pe cât posibil pe programe și ani de studii);
minimizarea interacțiunii în utilizarea rutelor de transport în comun de la cămin la sediul facultății (pe cât posibil, linii directe de transport în comun – autobuz, metrou etc. – de la și către facultate);
interzicerea petrecerilor sau a oricărei alte manifestări de grup în incinta căminelor;
derularea programului de dezinfectare periodică a spațiilor comune din cămine.

Cererile de cazare în căminele Universității din București se vor depune online. Informații cu privire la procesul de cazare și la calendarul stabilit pentru fiecare dintre cele 19 facultăți ale Universității din București pot fi consultate pe website-urile acestora. Lista completă a facultăților UniBuc, dar și datele de contact ale fiecăreia pot fi accesate aici.

De asemenea, servirea mesei la cantina Universității din București se va realiza în regim de ridicare a produselor gata preparate – „to go”.

Accesul la cantină va fi restricționat în conformitate cu legislația în vigoare, realizându-se exclusiv pe baza legitimației de student vizate sau a altor documente similare, vizate la zi (și numai pentru persoanele care au dreptul de a beneficia de acces la serviciul de cantină al UB).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te