România dă 230.000.000€ pentru un proiect așteptat de decenii. Vom transporta cu 20% mai multă marfă
 
                                             
                                            Un proiect pe Dunăre așteptat de zeci de ani prinde contur. Guvernul va plăti 230.000.000€ pentru un proiect așteptat de decenii. Vom transporta cu 20% mai multă marfă către Occident dar și către Ucraina.
Guvernul a adoptat o hotărâre de guvern prin care economia României ar urma să primească o infuzie de miliarde de euro pe an.
Este un proiect așteptat de zeci de ani de zile. Proiectul va face ca pe Dunăre să se poată duce cu 20% mai multe mărfuri dinspre Constanța spre Occident și invers
România dă 230.000.000€ pentru un proiect așteptat de decenii. Vom transporta cu 20% mai multă marfă
Guvernul a fost de acord să înceapă lucrări ample care să lărgească și mai ales să adâncească Dunărea. Fluviu va fi navigabil 350 de zile pe an în loc de 280 cât e acum.
Citește și: Un vas de croazieră cu 234 de pasageri, eșuat pe Dunăre după ce a lovit un banc de nisip
„Datele statistice arată că, în prezent, numărul mediu de zile pe an în care sunt asigurate condițiile minime de navigație în punctele critice este de 280 de zile.
Astfel, navigabilitatea redusă în perioadele cu niveluri mici pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării, generează întârzieri semnificative în lanțurile logistice, în special pentru transportul internațional de mărfuri între porturile dunărene și hinterlandul european.
Prin realizarea proiectului, numărul mediu de zile pe an în care sunt asigurate condițiile minime de navigație va crește de la 280 de zile la 340 de zile, iar transportul naval va deveni mai competitiv în comparație cu celelalte moduri de transport.
Realizarea lucrărilor va avea un impact pozitiv asupra mediului de afaceri, respectiv a companiilor de navigație, a operatorilor portuari, dar și a beneficiarilor finali ai mărfurilor transportate.
 
Proiectul contribuie la reducerea timpului de transport și a consumului de combustibil, va atrage și va asigura un flux constant de mărfuri, esențial pentru comerț și logistică, va dezvolta comerțul intern și internațional.
Volumul de mărfuri transportate pe Dunăre va înregistra o creștere de cel puțin 20%”, arată guvernul în motivarea sa.
Cum arată proiectul guvernul de lucrări pe Dunăre?
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii “Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării”, acronim FAST DANUBE, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Finanţarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Citește și: Croazieră de coșmar pentru pasagerii unui vas între Argentina și Antarctica. Ce au făcut valurile?
Art. 3. - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Regia Autonomă "Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galați, răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.
 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                         
                        