Privatizarea RADET, pe modelul Apa Nova, o soluție la criza căldurii în București

DE Newsweek România | Actualizat: 24.01.2019 - 17:34

O nouă avarie în rețeaua RADET ridică mari semne de întrebare legate de viitorul furnizării agentului termic în capitală.

SHARE

Încă o avarie majoră la RADET, la nici două săptămâni de la o altă defecțiune a lăsat fără căldură și apă caldă mai bine de 50 de blocuri din sectorul 2 al Capitalei.

Citește și Dezastru pe linie la RADET. Ce blocuri nu mai au căldură

Cinci școli și sute de apartamente din sectorul 2 nu au primit agent termic mai bine de 24 de ore, din cauza unei avarii la RADET, iar situația se repetă în fiecare an din cauza instalațiilor mult prea vechi.

Liceul Emil Racoviță și Colegiul Iulia Hașdeu sunt două dintre instituțiile de învățământ afectate de avarie. Directorii nu au permis ca elevii să înghețe în clase și au hotărât să suspende cursurile.

Citește și Școli închise marți din cauza avariilor RADET. Elevii nu au mai suportat frigul

Soluțiile de salvare a RADET s-au dovedit până acum ineficiente. Specialiștii în urbansim spun că modelul de privatizare aplicat în cazul APA NOVA este singura variantă viabilă.

Ce  a adus realizarea unui parteneriat public privat in domeniul utilităților?

- 500 de milioane de euro în infrastructură, din fonduri proprii ANB, aducând nivelul respectării standardelor europene la 100%, față de 70% la momentul preluării contractului, crescând gradul de satisfacție al clienților de la 46% (în 2002) la 89% (în 2017), reducând cu 70% cantitatea de energie consumată, dar și devenind cel mai mare producător de energie verde din raza București – Ilfov.

- Obligația de a respecta cele 23 de niveluri de servicii stabilite: calitatea apei potabile, canalizare, relații clienți și consumul de apă industrială, iar Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviiciilor Publice (AMRSP) monitorizează în permanență Nivelurile de Servicii.

- Asigurarea continuității serviciului 24 din 24 ore, timpii de intervenție extrem de reduși, soluționarea solicitărilor în termen de câteva ore, reducerea birocrației, limitarea continuă a pierderilor de pe rețea, extinderea și reabilitarea acesteia, epurarea apelor uzate și reintroducerea acestora în circuitul natural

- Digitalizarea sistemului.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te