Piatra-Neamţ continuă investiţiile in Smart City, după proiectul pilot implementat de Telekom

DE Newsweek România | Actualizat: 12.12.2018 - 09:05

Telekom Romania a implementat deja un proiect pilot Smart City în Piatra-Neamţ. Proiectul a fost lansat în decembrie 2017.

SHARE

Cu o istorie care a început în urmă cu 2.000 de ani, atunci când geto-dacii au fondat aşezarea Petridava, Piatra-Neamţ este astăzi un oraş cu peste 80.000 de locuitori, care atrage prin obiectivele turistice specifice: Curtea Domnească, ce include biserica construită de Ştefan cel Mare, Muzeul de Istorie şi Arheologie, Muzeul de Artă sau Muzeul de Etnologie. Dacă pe vremea lui, Alexandru Ioan Cuza a început reforma administrativă cu un decret ce a transformat târgul în oraş, în 2015, administraţia locală a demarat reforma digitală, adoptând “Declaraţia Piatra-Neamţ – 2020, Smart City!” 

Telekom Romania a implementat deja un proiect pilot Smart City în Piatra-Neamţ. Proiectul a fost lansat în decembrie 2017 şi include mobilier stradal şi soluție de iluminat inteligent, stație de încărcare pentru mașinile electrice, sistem de monitorizare a calității aerului, supraveghere video inteligentă și Wi-Fi gratuit.  

În ciuda faptului că zilnic este circulată de zeci de mii de automobile, Piatra-Neamţ este, datorită proximităţii munţilor Ceahlău şi Stănişoara, oraşul din Moldova cu cel mai mic indice de poluanţi gazoşi şi pulberi în aerul respirat. Administraţia locală are în plan implementarea unor soluţii inteligente de management al transportului, care să reducă şi mai mult poluarea şi să eficientizeze traficul. Telekom Romania are în portofoliul său o astfel de soluţie.

„Pentru ca Piatra-Neamţ să fie în continuare un oraş extrem de curat, autoritatea publică locală poate implementa o soluţie de management al traficului. 

Ce ar avea de câştigat administratorii locali? În primul rând reducem poluarea, emisiile de carbon şi alte noxe. În al doilea rând, reducem numărul accidentelor şi incidentelor în trafic. Apoi, fluidizăm traficul, astfel încât să nu mai existe ambuteiaje, căci semafoarele vor funcţiona sincronizat, la orice oră din zi şi noapte. În al patrulea rând, creştem atractivitatea oraşului atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru cetăţeni şi turişti. 

Soluţia impune amplasarea de camere de luat vederi în tot oraşul, care furnizează informaţii pe care le poţi colecta şi din sistemul de GPS Track, implementat în fiecare autobuz sau alt mijloc de transport în comun. Pe de altă parte, poliţia locală şi cea rutieră, pot soluţiona într-un timp record şi corect tot ce înseamnă incident sau accident în trafic sau ambuteiaj. Pentru cetăţean înseamnă mult mai puţin timp petrecut în trafic şi, implicit, siguranţă crescută în trafic, plus reducerea costurilor pentru combustibil”, spune Dan Drăghia, manager vânzări regionale B2B est, Telekom Romania.

Dan Drăghia, manager vânzări regionale B2B est, Telekom Romania.

Autorităţile locale au în vedere şi creşterea gradului de digitalizare a educaţiei prin investiţii în catalogul electronic, un instrument digital prin intermediul căruia părinţii, profesorii şi elevii pot comunica şi pot face schimb de informaţii în timp real, facilităţi care au efect benefic asupra calităţii actului educaţional. Telekom a implementat catalogul electronic în 26 de judeţe din România.

„Soluţia pentru digitalizarea educaţiei este Adservio,  o platformă de management educaţional, utilizată în prezent în peste 120 de unităţi de învăţământ din Romania din mediul urban şi rural, în grădiniţe, şcoli şi licee. Principala ei funcţie este îmbunătăţirea comunicării între elev, şcoală, părinte şi alte autorităţi implicate în procesul educaţional. Practic, toate părţile se loghează cu un cont.

Toţi au acces în aplicaţie şi fiecare dintre ei vede informaţiile necesare. De exemplu, profesorul se loghează cu contul său şi vede astfel informaţii despre toate clasele la care predă. Atunci când deschide una dintre clase, îşi poate vedea elevii în ordine alfabetică şi la fiecare dintre ei are funcţii precum notare, absenţe, observaţii, conduită, mesagerie. Important este că modulul care ţine strict de catalogul electronic reprezintă doar 5 la sută din funcţiile platformei de Smart Education.

De exemplu, accesând modulul de “extraşcolare”, fiecare profesor poate să vadă la ce cursuri extracuriculare participă elevii din clasa lui şi, de asemenea, părintii pot vedea la ce activităţi extraşcolare participă copiii, la câte ore şi alături de cine. Următorul modul este cel de “fotografii”, unde profesorii pot încărca fotografii individuale sau albume cu opţiunea de a alege ce persoane pot vizualiza fişierul. Un alt modul este cel de „bibliotecă”, cu acces la sute de titluri din programa şcolară, din literatura românească şi universală. Ele pot fi accesate de toţi utilizatorii, indiferent dacă sunt elevi, profesori sau părinţi”, spune Emiliana Dovan, business manager soluţii pentru educaţie, Telekom Romania.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.