duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta?

Data publicării: 13.01.2025 • 11:02 Data actualizării: 13.01.2025 • 11:35
O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta? - Foto: Profimedia Images
O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta? - Foto: Profimedia Images

O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta? După aproape 9 ani de operare în portul Constanța, Gazpromneft, divizia petrolieră a gigantului rus de stat Gazprom, a fost forțată să vândă ambarcațiunile sale.

O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta? După aproape 9 ani de operare în portul Constanța, Gazpromneft, divizia petrolieră a gigantului rus de stat Gazprom, a fost forțată să vândă ambarcațiunile sale utilizate pentru bunkeraj, ca urmare a falimentului companiilor sale locale.

Decizia a venit după aplicarea sancțiunilor UE în contextul invaziei rusești din Ucraina, iar doar una dintre nave a fost efectiv vândută.

O firmă în faliment a Gazprom îşi vinde navele din Portul Constanţa. De ce se întâmplă asta?

Barja-tanc Delta Oil și tancul petrolier Unicom 3 au fost adjudecate într-o licitație la prețul total de aproape 3,6 milioane lei, conform documentelor analizate de Profit.ro.

Aceste nave au fost implicate în activitățile de alimentare cu combustibil a navelor în portul Constanța, o afacere preluată de Gazpromneft în 2013, de la Unicom Holding, grupul deținut de familia fostului ministru moldovean, Constantin Iavorski.

După divizarea companiei Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA, în 2020, două nave au fost transferate către Balkan Marine Bunker Assets SRL, tot controlată indirect de Gazpromneft.

Citeşte şi: Care sunt marile dificultăţi financiare pe care le are Gazprom, în România?

Totuși, sancțiunile internaționale au afectat grav operațiunile, reducând veniturile anuale de la aproape 400 milioane lei în 2021 la doar 1,8 milioane lei în 2023 și provocând pierderi financiare semnificative.

În ceea ce privește vânzările recente, Delta Oil a fost achiziționată de distribuitorul de carburanți JT Grup Oil pentru 2,5 milioane lei, în timp ce Unicom 3 a fost adjudecat de Green Port Operator SRL.

Citeşte şi: Gigantul rus al gazelor Gazprom, pierdere anuală de 7 MILIARDE $. Ce plan nou are pentru a face bani

Însă tranzacția a fost anulată din cauza unor probleme legale legate de certificatul de navigație al navei. Totuși, nava a fost scoasă din nou la licitație.

Pe lângă vânzarea navelor, în procedura de faliment au fost scoase la licitație și stocuri de motorină de proveniență rusească.

De asemenea, Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA a beneficiat de o amnistie fiscală, reducând semnificativ datoriile către ANAF.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră