Aceşti poluatori sunt alții decât CO2. Este vorba despre oxizi de azot și monoxidul de carbon. Normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluante rezultate din frâne și anvelope.
Opt state membre ale UE, printre care se află și România, cer blocului comunitar să renunțe la noile reguli referitoare la gazele și noxele de eșapament ale autoturismelor, pe motiv că acestea sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combustie.
Norma Euro 7 mai aşteaptă 2 sau 3 ani
Ulterior, și ministrul federal al Transporturilor din Germania, Volker Wissing, același care a reușit să obțină pentru producători acceptarea motoarelor care folosesc combustibili sintetici, după 2035, s-a declarat un adversar deschis al propunerii care urmează să introducă normele Euro 7 în anul 2025.
Un document relevă acum poziția oficială a României, cu privire la noile norme, include și acordul pentru o aplicare a noilor norme Euro 7, dar cu amânarea intrării lor în vigoare pentru o perioadă de 3 ani de la adoptare, conform Profit.ro.
Citeşte şi: Norma de poluare Euro 7 va scumpi mașinile noi cu minimum 2.000 €. Camioanele cu 12.000 €
Responsabilul și coordonatorul de dosar Euro 7 în România este Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, care a transmis Comisiei Europene poziția națională a României, față de conținutul proiectului de Regulament al Uniunii Europene, referitor la Euro 7.
Potrivit sursei citate, documentul de poziție ”a ținut seama și de interesele industriei auto din România”.
Citeşte şi: Constructorii auto, despre normele Euro 7: Beneficiul, marginal. Prețurile mașinilor vor „bubui”
Astfel, în cadrul grupului de lucru interministerial constituit pentru dosarul Euro 7, grup coordonat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, au fost redactate observațiile României referitoare la proiectul de regulament Euro 7.
Acestea au fost transmise către Comisia Europeană și ”includ și o aplicare a normei Euro 7, într-un termen de 3 ani de la adoptarea actelor de implementare, de către Comisia Europeană”.