Pensionarii cu pensii reduse și alte categorii vulnerabile vor primi vouchere în valoare de 50 de lei pe lună, care vor putea fi folosite pentru plata facturilor la energie electrică.
Platforma EPIDS pentru voucherele pentru energie a fost finalizată și este funcțională de ieri. Ajutorul se oferă DOAR la cerere.
Pensionarii care nu au acces la internet trebuie să se înscrie prin intermediul Poștei Române.
„Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale, începând din data de 28 august 2025”, a anunțat Ministerul Muncii printr-un comunicat de presă.
1.500.000 pensionari lăsați de Poștă fără un ajutor la pensie oferit de Guvern. Motivul e incredibil
Cu toate acestea, Poșta Română spune că nu a primit informații referitoare la modalitatea de operare a aplicației EPIDS și că nu a primit formularul de înscriere a beneficiarilor în program. Poșta nu îi poate ajuta pe pensionari în acest moment.
Aproape 2.000.000 de pensionari au pensie sub 2.000 de lei și pot cere ajutorul de la Guvern.
Cei mai mulți pensionari, însă, fie nu au acces la internet, fie au nevoie de ajutorul unei alte persoane pentru a solicita online banii.
Astfel, fără posibilitatea de a cere ajutorul prin Poștă, milioane de pensionari se află în situația în care nu pot depune cererile în acest moment.
Poșta Română: „Facem un apel către beneficiari să NU solicite sprijin în subunitățiile poștale”
„Referitor la mecanismul de sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică aflați în situație de sărăcie energetică, instituit prin OUG nr. 35/2025 și implementat de Guvernul României, Compania Națională „Poșta Română” face următoarele precizări:
Până la data de 20.08.2025, Compania Națională „Poșta Română” nu a primit informații referitoare la modalitatea de operare a aplicației EPIDS (dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale - STS). De asemenea, convenția cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) nu este semnată de niciuna dintre părți și nu a fost transmis nici formularul de înscriere a beneficiarilor în program. În plus, salariații Poștei Române nu au fost instruiți cu privire la acest proiect.
Din aceste motive, facem un apel către beneficiari să NU solicite sprijin în subunitățiile poștale, întrucât, în acest moment, nu le putem oferi răspunsuri pertinente. Pentru orice nelămuriri, rugăm presa și beneficiarii să contacteze direct Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială - ANPIS și Serviciul de Telecomunicații Speciale – STS”, se arată într-un comunicat al Poștei.
Cine ia banii?
Sprijinul va fi acordat pentru perioada 1 iulie 2025 - 31 martie 2026, adică timp de 9 luni. Așadar, pensionarii cu pensii mici vor primi 450 de lei pentru plata facturilor la energie electrică.
Citește și: Ministerul muncii anunță creșteri de pensie de 600.000.000€ vara aceasta. Bolojan răspunde dur
Sprijinul va fi acordat astfel:
- persoanelor cu pensii sau venituri de până la 1.950 de lei, dacă locuiesc singure;
- persoanelor cu pensii sau venituri de până la 1.780 de lei, dacă sunt mai multe persoane care locuiesc în aceeași gospodărie.
Totuși, pensionarii care depășesc acest prag din cauza altor venituri în afara pensiei nu mai sunt eligibili pentru sprijinul acordat de stat.
Despre ce venituri sunt luate în calcul, Newsweek a scris AICI.
De aceea, este important ca persoanele interesate să verifice dacă se încadrează în plafonul stabilit înainte de a solicita ajutorul financiar.
Ajutor la pensie pentru facturi de coșmar
Sprijinul financiar se acordă doar la cerere. Cei interesați trebuie să facă o solicitare online în acest sens, utilizând aplicația EPIDS.
Pensionarii trebuie să știe că, pentru a putea beneficia de sprijin inclusiv pentru luna iulie, aceștia trebuia să se înregistreze pe aplicația EPIDS în maximum 30 zile de la operaționalizarea acesteia, adică până pe 19 septembrie.
Citește și: Pensie mai mare pentru românii din Germania. Cine beneficiază de puncte în plus
După expirarea acestui termen de 30 de zile, sprijinul se va acorda din luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare.
Citește și: OFICIAL Pensiile nu se indexează nici la 1 ianuarie 2026. Câte sute de lei pierde fiecare pensionar?
Solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor, conform OUG 35/2025.
Aceștia au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/ documentelor necesare solicitării sprijinului în aplicația electronică.
În cazul în care nu solicită online ajutorul, solicitantul va trebui să completeze datele necesare într-un formular de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal sau, după caz, la primăriile unde declară locul de consum.
Citește și: Casa de Pensii anunță în ce zile se dau pensiile pe iulie. Angajații vor fi vineri în grevă
Oficiile poștale și primăriile au obligația de a înregistra solicitarea primită în format tipărit și de a introduce datele din formular în aplicația electronică în cel mult trei zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.
Tichetul electronic de energie va fi trimis la adresa de e-mail furnizată în cerere și poate fi printat de către beneficiar.