Dezvoltarea unei reţele de metrou de suprafaţă este un proiect evaluat la 500-600 de milioane de euro şi care trebuie realizat în colaborare cu Ministerul Transporturilor, spune primarul ales.
„Din fericire, titularul de proiect este Ministerul Transporturilor, că el are infrastructura (Nicușor Dan nu a explicat de ce, din fericire – n.red.). Va fi operat de Primăria Capitalei, prin aceste mici trenuri. Deci Primăria va plăti CFR mentenanţa infrastructurii.
Primăria va fi un fel de operator care va folosi infrastructura CFR. Va fi conectat cu STB-ul Capitalei şi cu metroul care e al Ministerului Transporturilor. Va exista o cartelă unică. Linia de tren nu se va intersecta cu şoselele, deci nu va sta la semafor. Îl vom avea până la sfârşitul mandatului”, a declarat Nicusor Dan la B1 TV.
Prioritatea declarată a edilului este de a rezolva problema traficului din Bucureşti, acesta fiind unul dintre mesajele centrale ale campaniei sale electorale, potrivit și agendaconstrucțiilor.ro.
Referitor la reţeaua de tramvaie, Nicusor Dan a precizat că mai sunt de reabilitat 50 km din aceasta.
„În Bucureşti avem o infrastructură de tramvai de 150 de kilometri.
Din aceştia, circa 100 au fost reabilitaţi şi mai avem 50 de kilometri de reabilitat. (…) Să reabilitezi o linie de tramvai te duce la 6 – 7 milioane de euro per kilometru. Asta e obligaţie, că noi am luat bani europeni pentru tramvaie. Dacă nu facem şinele de tramvai, va trebui să dăm înapoi banii europeni. E semnat contractul cu UE în 2018”, a mai spus Nicusor Dan, potrivit Clubferoviar.