Interzicerea motoarelor pe motorină și benzină declanșează „efectul Havana”. UE „inundată” de rable

DE Florin Budescu | Actualizat: 23.01.2024 - 21:54
Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European - Flickr/RL GNZLZ
Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European - Flickr/RL GNZLZ
Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European - Foto: Profimedia Images
Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European - Foto: Profimedia Images

Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European. Un manifest electoral scurs de la Partidul Popular European (PPE), de centru-dreapta, promite că va revizui eliminarea treptată a motoarelor cu ardere internă.

SHARE

Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European. Un manifest electoral scurs de la Partidul Popular European (PPE), de centru-dreapta, promite că va revizui eliminarea treptată a motoarelor cu ardere internă, din Pactul Verde.

Se ridică astfel semne de întrebare dacă legile Green Deal, obţinute cu greu, se vor destrăma în urma unei UE mai conservatoare.

Motoarele cu ardere internă ar mai avea o şansă, conform Grupului PPE din Parlamentul European

În luna iunie, europenii vor merge la urne, pentru a alege un nou Parlament European, contribuind la definirea ideologiei politice care animă atât Parlamentul European, cât și Comisia Europeană.

În ciuda faptului că este o notă de subsol neînțeleasă în majoritatea capitalelor UE (imaginează-ţi nemulțumirea unui iniţiat, atunci când un membru al familiei îl întreabă dacă ar vota pentru „Angela von Der Leyen”, la alegeri), viitoarele alegeri sunt deja discutate în metropola Bruxelles.

Citeşte şi: Șeful Stellantis: Piața mașinilor electrice a încetinit. Reducerea prețurilor, „o baie de sânge”

Deputații europeni își declară candidaturile, se definesc poziții pe chestiuni fierbinți, iar proiectele de manifeste politice sunt difuzate jurnaliștilor (un mijloc inteligent de a evalua reacția publicului, înainte ca documentul să fie finalizat).

Săptămâna trecută, Euractiv a dezvăluit proiectul de manifest al grupului PPE, cel mai mare din PE. Ca în cazul tuturor manifestelor, documentul e plin de retorică menită să ofere alegătorilor o idee despre valorile pe care le aleg atunci când susțin candidații PPE.

Foto: Profimedia Images

Din perspectiva Transporturilor, poate cea mai interesantă parte este următoarea propoziție:

Citeşte şi: Norma de poluare Euro 7 va scumpi mașinile noi cu minimum 2.000 €. Camioanele cu 12.000 €

„Respingem o politică de interzicere – cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere – și, de asemenea, o vom revizui cât mai curând posibil.”

PPE a fost consecvent în opoziția sa față de interzicerea din 2035 a motoarelor cu ardere internă (sau mai degrabă eliminarea treptată, după cum purtătorilor de cuvânt ai Comisiei le place să le reamintească jurnaliștilor).

Jens Gieseke, parlamentarul german care a reprezentat PPE, în discuțiile privind înăsprirea standardelor de CO2, pentru mașinile și furgonetele noi, a criticat de multă vreme aşa-numita „ideologie de interzicere” a Comisiei.

Citeşte şi: CCIR: Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagră și fluviul Dunărea

Gieseke a avertizat că decizia de a pune capăt vânzării vehiculelor cu motor cu combustie va duce la un efect Havana, europenii conducând mașini vechi, cu motor cu combustie, de zeci de ani, la fel ca în capitala cubaneză.

Într-adevăr, poziția este în concordanță cu abordarea tehnologiei deschise a decarbonizării, a PPE, care afirmă în esență că UE nu ar trebui să aleagă câștigători tehnologici - în acest caz, vehiculele electrice.

Ceea ce este poate mai interesant este că PPE își declară în mod explicit intenția de a „revizui [legea] cât mai curând posibil”.

Ramificațiile acestei declarații sunt semnificative: cel mai mare grup al Parlamentului European își declară intenția de a redeschide un dosar închis, pentru a modifica ceva care a fost semnat atât de Parlamentul European, cât și de statele membre.

Dacă acesta este cazul cu sfârșitul motorului cu ardere, înseamnă că alte legi din Pactul Green Deal, cu date lungi de implementare, pot fi de asemenea deschise modificării. O astfel de mișcare pune sub semnul întrebării moștenirea Comisiei von der Leyen (cel puțin primul mandat).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te