Ambele companii aeriene sunt extrem de afectate de criza provocată de pandemie, la Tarom problemele financiare fiind vechi de 11 ani, timp în care firma controlată de Ministerul Transporturilor a înregistrat pierderi în fiecare an, scrie news.ro
Ministrul Transporturilor Lucian Bode, care a apreciat că statul român ar trebui să aloce fonduri pentru „salvarea” Blue Air, dar şi să devină acţionar la această companie.
Blue Air a declanşat recent procedura de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolvenţei, care permite unei companii să propună creditorilor – care deţin peste 75% din creanţe – un plan de redresare şi plată a datoriilor. Conform Profit.ro, vor fi reeşalonate datorii de 100 milioane euro în următoarele 18 luni.
În ceea ce priveşte compania Tarom, ministrul Transporturilor spunea recent că estimează scăderi de personal care să ajungă până la 700 de persoane. În aprilie, peste 1.100 de angajaţi ai Tarom au intrat în şomaj tehnic. Compania a fost înfiinţată în 1954.
Guvernul a aprobat încă din luna aprilie, printr-un memorandum, acordarea a câte unui ajutor pentru companiile aeriene Tarom şi Blue Air, pentru compensarea efectelor pandemiei.