Lista autostrăzilor finanțate prin PNRR. Plus 3.000 km piste de bicicletă

DE Mircea Marian | Actualizat: 19.03.2021 - 16:35
Lista autostrăzilor finanțate prin PNRR Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Lista autostrăzilor finanțate prin PNRR: guvernul României a făcut public proiectelor care ar urma să fie finanțate prin Planul Național de Relansare și Reziliență. Planul a fost dezbătut, azi, în primă lectură, în ședința Executivului.

SHARE

România speră să primească de la UE nu mai puțin de 4,5 miliarde de euro pentru șosele și autostrăzi. 

“Dacă se fac studiile asupra mediului corect, cu toate soluțiile necesare, ceea ce nu este o noutate, dacă se adaugă componenta de sustenabilitate pentru stații de reîncărcare electrică sau cu alți combustibili alternativi, dacă se adaugă componenta de digitalizare, sistemele inteligente de transport, dacă la o autostradă se ilustrează și se adaugă componenta de multimodalitate, adică se arată cum se face legătura cu un terminal cu cale ferată, cu un terminal navigabil, toate aceste componente aduc proiectul unei autostrăzi în procentul necesar de sustenabilitate și de digitalizare“, explica, azi, comisarul european Adina Vălean, într-un interviu, cum poate România obține finanțare pentru aceste autostrăzi.

Lista autostrăzilor finanțate prin PNRR

Acestea sunt proiectele rutiere care figurează în PNRR, costurile estimate fiind de 4,5 miliarde de euro:

o A7 – Anumite secțiuni;
o A8 – Anumite secțiuni;
o A1 – Secțiunea Lugoj – Deva;
o A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;
o Legătura între Autostrada A1 – Timișoara – Aeroportul Timișoara;
o Legătura Autostrada A8 – Lețcani Vest – Bypass Iași – Iași Dacia;
o Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică);

o Legătura între Autostrada A1 – Pitești – Mioveni Bypass;
o Legătura Craiova Est – Drum Expres Pitești – Craiova;
o Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
o Legătura A10 – Teiuș – Blaj (zona industrială);
o Legătura Autostrada A3 – Mărtinești – Vâlcele;
o Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
o Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura Călărași – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
o Legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
o Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;

În plus, pe lângă autostrăzi, România dorește să obțină finanțare pentru 3.000 de kilometri de piste de ciclism. 

“Prin România se propune să treacă două tronsoane din traseele EuroVelo stabilite la nivel european, respectiv din Magistrala EuroVelo 6 (“Atlantic-Marea Neagră”) și din Magistrala EuroVelo 13 (“Traseul cicloturistic al Fostei Cortine de Fier”), care leagă Marea Barents de Marea Neagră. Cu toate acestea, încă nu a fost încă realizat niciun kilometru de traseu“, se arată în poriectul PNRR.

În consecință, guvernul Cîțu speră să atragă bani europeni pentru “construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee similare“ și “susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre“. 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te