Jurnaliștii unei publicații germane au realizat o investigație despre marele lanț de magazine Lidl. Conform acestora, un fost angajat dezvoluie, sub anonimat, trucurile și promisiunile false folosite pentru a-și păcăli clienții.
În acest material ne sunt dezvăluite trucurile despre produsele ecologice.
Lidl își înșală clienții? Iată ce dezvăluie o investigație a jurnaliștilor germani
În documentarul ZDF „Lidl: Die Insider și trucurile de vânzare ale gigantului discount”. Se dezvăluie, sub anonimat, trucurile și promisiunile false pe care magazinul de reduceri le folosește pentru a-și păcăli clienții și a obține mai mult profit. De data aceasta, au fost dezvăluite secrete despre produsele ecologice.
Citește și: Cât câștigă un angajat român la Lidl în Spania în comparație cu unul din România. Diferențe enorme
Lidl promite o calitate superioară și, conform propriei reclame, dorește să devină cel mai durabil magazin de reduceri. În reclamele sale se folosesc multe produse de la Bioland, a căror imagine bună ar trebui să sporească încrederea în produsele ecologice de marcă proprie ale Lidl, potrivit unui documentar ZDF. Fostul șef de marketing de la Lidl dezvăluie ce anume se ascunde în spatele ofensivei bio.
Lidl a încheiat un parteneriat cu Bioland în 2019. Compania garantează standarde ecologice ridicate:
- Produsele Bioland sunt produse fără pesticide și fără inginerie genetică;
- Produsele nu provin din creșterea industrială;
- Produsele provin exclusiv din Germania sau din Tirolul de Sud.
Citește și: Ce salarii primesc angajații de la Mega Image, Lidl și Auchan. Ce spun oamenii care au lucrat acolo
Oricine face cumpărături în mod regulat în piețele ecologice știe cât de mult plătești mai mult pentru alimente acolo. Acest lucru este problematic pentru un magazin de tip discount precum Lidl, care își face reclamă cu prețuri mici. În acest scop, a fost creat sigiliul ecologic intern „Bio Organic”.
Produse care par similare
Potrivit fostului director de marketing de la Lidl, produsele „Bio Organic” sunt făcute în mod deliberat pentru a fi similare din punct de vedere vizual cu produsele Bioland. Lidl folosește ambele sigilii ecologice pe propriile produse, astfel încât etichetarea devine confuză. Clienții care nu se uită cu atenție ar recunoaște cu greu diferența și ar crede că achiziționează un produs Bioland.
Citește și: Din ce țări provin laptele, untul, brânza vândute sub marca Pilos de Lidl. Ce se fabrică în România
Cu toate acestea, propriul sigiliu ecologic al Lidl garantează, de obicei, doar standardul ecologic minim al UE. În plus, potrivit documentarului ZDF, puținele produse Bioland erau adesea amestecate pe rafturi cu produsele de marcă proprie „Bio Organic”. În comparație cu produsele Bioland de înaltă calitate, acestea sunt mai ieftine – atât la cumpărare, cât și la vânzare. Lidl a vrut să își încurce clienții cu acest truc”, continuă fostul director de marketing al Lidl.
Cum se mai pot pierde câteva sute de euro
La fel ca multe alte lanțuri de supermarketuri, cum ar fi Aldi și Rewe, Lidl se bazează din ce în ce mai mult pe ofertele digitale. Clienții pot folosi aplicația pentru a obține reduceri și produse gratuite. În plus, în aplicația Lidl Plus, bonurile de casă pot fi înlocuite cu un bon de casă digital în aplicație.
Citește și: De unde este adus laptele Olympus pe care românii îl cumpără din supermarket. Nicio legătură cu Grecia
Un client al unei sucursale din Germania a raportat o problemă gravă la poliție. Este vorba despre consecințele dureroase pentru clienții al căror cont din aplicație a fost spart. El și-a descris problema pe Facebook și a avertizat alți clienți cu privire la posibilitatea de a pierde până la câteva sute de euro, scrie Ziarul Românesc.