O parte dintre clienții Hidroelectrica au anunțat faptul că factura pentru luna octombrie a fost emisă. Spre exemplu, consumatorii din Sălaj și Galați au primit ieri facturile pentru luna trecută.
De asemenea, și persoanele din Cluj, Mureș. Prahova, Dâmbovița, Maramureș. De-a lungul timpului au existat nelămuriri cu privire la modalitatea în care se face taxarea pentru servicii.
La Hidroelectrica, toți clienții, indiferent că sunt vechi sau noi au prețul fix la energia activa de 0.28 lei/kWh. Bineînțeles dacă aceștia nu optează pentru celelalte oferte de la companie.
Hidroelectrica anunță când se emit facturile pe luna octombrie. În ce orașe clienții le-au primit?
Foarte important de știut este faptul că toți acești clienți trebuie să respecte următoarele reguli pentru a avea un consum cât mai corect trimis.
În mod normal, indexul se comunica intre 24-28 ale lunii, cu excepția lunii februarie, atunci când indexul se comunica între 22-26 ale lunii.
Indexul trebuie trimis doar de către cei care nu au contor inteligent. Așadar dacă:
- aveți contor vechi cu disc;
- aveți contor digital non-inteligent(adică non-smart);
- aveți contor inteligent, dar nu există infrastructura că să vă fie citit contorul de la distanta/nu este activata funcția de a se citi de la distanta, deci contorul dvs "inteligent" se comporta fix că un contor normal non-inteligent(non-smart), așadar în toate cele 3 cazuri de mai sus, trebuie să trimiteți indexul lună de lună.
Transmiterea indexului la Hidroelectrica se poate face în 3 feluri:
Fie folosind platforma web de la linkul de mai jos https://client.hidroelectrica.ro/autocitire
Citește și: Ce temperatură trebuie să ai în apartament? Trucul prin care îți reduci factura la energie iarna
Vă recomand să trimiteți indexul folosind platforma web, deoarece veți primi și un email de confirmare că indexul a fost transmis cu succes, email care poate să fie folosit că și dovada în cazul în care doriți să ridicați o sesizare la Hidroelectrica.
Fie apelând numărul gratuit 0800 800359(apelabil doar din Romania). Trebuie introdus codul locului de consum format din 12 cifre(cod vechi) sau din 10 cifre(cod nou), apoi trebuie apăsată tasta #, după care se introduce indexul. Vă recomandam să trimiteți indexul folosind noul cod pentru locul de consum.
Fie din contul online iHidro. Tab-ul "Utilizare" --> click pe "Indexul autocitit al contorului"
Pt comunicarea indexului folosind varianta telefonica aveți nevoie de codul locului de consum pe care îl găsiți pe a doua pagina a facturii Hidroelectrica.
Daca nu ați primit încă o factura de la Hidroelectrica, puteți obține codul locului de consum apelând call centerul Hidroelectrica( sunați la numerele 021 9834 sau 021 9861) sau chiar la o sucursala HE. Vă recomand, să apelați call centerul fie dimineața la prima ora, fie mai pe seara(după ora 19)... Daca obțineți codul, e destul de ușor și rapid de transmis indexul la telefon.
Citește și: Cum te ajută cifrele de pe robineții termostatați ai caloriferelor să reduci factura la căldură?
Când comunicați indexul trebuie să o faceți fară cifrele de 0(zero) afișate în fata indexului. De exemplu, daca pe afișajul contorului vă apare 00010860, trebuie să declarați 10860;
Cum comunici indexul eficient
Când declarați indexul la HE sau la oricare alt furnizor, trebuie să comunicați exact indexul(numărul) afișat de contor, fară că să calculați absolut NIMIC;
Daca aveți curent monofazat, trebuie să comunicați indexul(numărul) afișat de contorul d-voastră, atunci când vă este afișat codul OBIS 1.8.0.;
Cei cărora NU le-a intrat încă în vigoare contractul cu Hidroelectrica, adică cei care primiti mesajul "Nu puteți comunica indexul online deoarece nu a fost identificat un contract activ pentru CNP furnizat", așadar pentru că încă NU sunteți client HE, NU trebuie să trimiteți indexul la Hidroelectrica‼️;
Citește și: Obiceiul românilor care le crește factura la căldură și îi îmbolnăvește. Apare mucegai în camere
În prezent, istoricul citirilor NU se poate vedea pe platforma web HE, însă îl puteți vedea pe platformele distribuitorilor.
De asemenea istoricul îl puteți reconstitui, daca vă uitați pe email-urile de confirmare pe care le primiti atunci când comunicați indexul folosind platforma web;
Daca aveți mai multe locuri de consum pe același CNP, puteți trimite indexul pentru fiecare dintre acestea de pe platforma web HE;
Daca v-a fost schimbat contorul, iar în baza de date nu apare seria noua de contor, puteți transmite indexul prin metoda telefonica;