Gigantul Microsoft aduce tehnologia AI ChatGPT în procesorul de text Word şi în componente Office

DE Florin Budescu | Actualizat: 17.03.2023 - 16:19
Gigantul Microsoft aduce tehnologia AI ChatGPT în procesorul de text Word şi în componente Office - Foto: Flickr/Mike Mozart

Gigantul Microsoft aduce tehnologia AI ChatGPT în procesorul de text Word şi în componenta Microsoft Office, Excel, un program de foi de calcul de la Microsoft și o componentă a grupului său de produse Office, pentru aplicații de afaceri, dar şi în Outlook.

SHARE

Microsoft și-a prezentat planurile de a aduce inteligența artificială la cele mai cunoscute instrumente de productivitate, inclusiv la Outlook, PowerPoint, Excel și Word, cu promisiunea de a schimba modul în care milioane de oameni își fac munca, în fiecare zi.

Microsoft introduce tehnologia ChatGPT în Word, şi Office

Compania a anunțat că utilizatorii Microsoft 365 vor putea în curând să folosească ceea ce compania numește „co-pilotul AI", care va ajuta la editarea, rezumarea, crearea și compararea documentelor. 

Noile funcții, care sunt construite pe aceeași tehnologie ce stă la baza ChatGPT, sunt mult mai puternice (și mai puțin antropomorfizate) decât predecesorul său.

Citeşte şi: Chatboții Bing, Bard și ChatGPT, de inteligenţă artificială, rescriu funcţionarea Internetului

Cu noile funcții, utilizatorii vor putea să transcrie notele întâlnirii, în timpul unui apel Skype, să rezume e-mail-urile lungi, pentru a redacta rapid răspunsurile sugerate, să solicite crearea unui anumit grafic în Excel și să transforme un document Word într-o prezentare PowerPoint în câteva secunde.

Citeşte şi: ChatGPT, ultima lovitură din domeniul IT&C. Ce va face Microsoft cu noua găselniţă din domeniu

Microsoft introduce de asemenea un concept numit Business Chat, un agent care în esență funcţionează împreună cu utilizatorul, în timp ce acesta lucrează, și încearcă să înțeleagă și să dea sens datelor din Microsoft 365.

Business Chat va ști ce se află în e-mailul unui utilizator și în calendarul său, pentru ziua respectivă, precum și documentele la care a lucrat, prezentările pe care le-au făcut, persoanele cu care se întâlneşte și conversațiile pe care le-a avut loc.

Raport de stare

Utilizatorii pot cere apoi Business Chat să realizeze sarcini, cum ar fi să scrie un raport de stare, prin rezumarea tuturor documentelor de pe platforme, pentru un anumit proiect, apoi să redacteze un e-mail, care ar putea fi trimis echipei, ca o actualizare, conform CNN.

Anunțul Microsoft vine la o lună după ce a adus funcții similare bazate pe inteligență artificială pentru Bing, pe fondul unei curse reînnoite a înarmărilor în industria tehnologiei, pentru a dezvolta și implementa instrumente AI, care pot schimba modul în care oamenii lucrează, cumpără și creează.

Şi Google

La începutul acestei săptămâni, rivalul Google a anunțat că aduce AI în instrumentele sale de productivitate, inclusiv Gmail, Sheets și Docs.

Vestea vine la două zile după ce OpenAI, compania din spatele tehnologiei de inteligență artificială a Microsoft, creatorul ChatGPT, și-a dezvăluit modelul de generație următoare, GPT-4. 

Actualizarea a uimit mulți utilizatori în testele timpurii și într-o demonstrație a companiei, cu capacitatea sa de a redacta, a trece examene standardizate și de a construi un site web funcțional dintr-o schiță desenată manual.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te