FOTO Linia de tren cu ecartament larg (rusesc) din Portul Galați, redeschisă după 22 de ani

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 07.07.2022 - 13:30
SRCF Galați, linia CF Galați Largă - Siloz / Foto: CFR Infrastructură
SRCF Galați, linia CF Galați Largă - Siloz / Foto: CFR Infrastructură
SRCF Galați, linia CF Galați Largă - Siloz / Foto: CFR Infrastructură

După ce au fost lăsați în paragină 22 de ani, cei 3,58 kilometri de cale ferată cu ecartament larg, tipic rusesc, din Portul Galați au fost reabilitați și redeschiși circulației.

SHARE

„SRCF Galați a redeschis astăzi (7 iulie 2022, n.r.), la ora 08.00, linia de cale ferată, cu ecartament larg, 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri.

ℹ Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creșterea traficului pe teritoriul României, dar și a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM)”, a anunțat CFR Infrastructura pe Facebook.
Astfel, România poate relua traficul direct de mărfuri din Ucraina, via Republica Moldova.
 
 
„Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.

Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.

Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg din Portul Galați

► reluarea, după 22 de ani, a transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM)
► trenurile încarcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Portul Galați
► vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galați Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în Siloz
► silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone
 
 

Ce lucrări au fost efectuate după 22 de ani în Portul Galați

SRCF Galați a efectuat în regie proprie, cu personal feroviar din secțiile L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila, L5 Târgu Ocna și SRLU Buzău, lucrările de reabilitare a liniei ferate cu ecartament larg din Portul Galați, după cum urmează:
 
►lucrări de defrișare pe 3580 metri cale,
►înlocuirea a 780 bucăți traverse din lemn speciale de 2,80 m
►înlocuirea a 246 bucăți de traverse din lemn speciale (aparate de cale/linia încălecată)
►înlocuirea materialului mărunt de prindere - 5,382 tone
►completarea prismei de piatră spartă - 385 tone
►executarea burajelor tehnologice
 
‼ ‼ ‼ Continuăm lucrările de reparații la linia CF Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) – ecartament normal, începute pe 4 iulie 2022”, mai scrie CFR Infrastructura pe Facebook.

 

Căile ferate cu ecartament larg, specifice Rusiei și țărilor foste membre ale Uniunii Sovietice

Ecartamentul reprezintă distanța dintre urmele lăsate pe teren de roțile aceleiași osii ale unui vehicul sau distanța dintre fețele interioare ale celor două șine de cale ferată, determinată în plan orizontal la o cotă de 14 mm situată sub partea superioară a ciupercii șinei.

După ecartament, căile ferate se împart în:

- căi ferate cu ecartament normal, de 1.435 mm, caracteristic celor mai multe țări europene, asiatice, și africane;
- căi ferate cu ecartament larg, mai mare de 1.435 mm:cu ecartament de 1.524 mm, specific pentru Rusia și țările foste membre ale Uniunii sovietice, Mongolia;
- căi ferate cu ecartament cu ecartament de peste 1.600 mm, specific pentru Spania, India, Chile;
- căi ferate cu ecartament îngust, sub 1.435 mm (700–1.200 mm), folosite în zonele montane, forestiere, agricole și pe șantiere.

În România, ecartamentul adoptat este cel de 1.435 mm (1.432 mm pentru metrou), însă există și căi ferate istorice cu ecartament îngust (Mocănița, 760 mm), precum și căi ferate cu ecartament larg (tipic rusesc). Orașul Sighetu Marmației (județul Maramureș) a avut aceste trei tipuri de ecartament până la desființarea transportului feroviar pe ecartament îngust între oraș și exploatările forestiere din regiune. În prezent, între Câmpulung la Tisa și Valea Vișeului, calea are și ecartament normal, pentru CFR, și ecartament larg, pentru trenurile ucrainene care circulă pe aici.

În Republica Moldova, ecartamentul adoptat este cel de 1.520 mm. Schimbarea ecartamentului, pentru intrarea în România sau ieșirea de acolo se face la hotarul moldo-român, la depourile speciale în acest scop, conform Wikipedia.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te