FOTO Autostrada Transilvania, înghițită de rugină și bălării, la 17 ani de la semnarea contractului

DE Alex Darvari | Actualizat: 18.06.2020 - 08:25

Pe sute de kilometri din Autostrada Transilvania nu se lucrează, deși contractul a fost semnat în urmă cu 16 ani. Pe alți zeci de kilometri, șantierul a fost abandonat.

SHARE

„Lucrările pe autostrada blestemată au început în 2004 în era Bechtel și au fost "continuate" de spaniolii de la Corsan în 2016 care de fapt nu au făcut nimic.

Peisajul actual este post-apocaliptic: vegetație luxuriantă care înghite betoanele și distruge terasamentele neprotejate, pile cu armături roase de rugină, elevații cu hidroizolația mâncată de ploi, piloți cu armătura furată și radiere care te duc cu gândul la ruinele antichității.

 

Nu disperați, a treia oară-i cu noroc! După 16 ani, două rezilieri și două licitații, pe 12.06.2020 Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul pentru tronsonul Chiribiș-Biharia cu Trameco (grupul Selina), cei 28,55 km trebuind să fie să fie proiectați și executați în doi ani cu 326 milioane de lei”, arată Asociația Pro Infrastructură care a publicat și un fororeportaj.

27 milioane de euro / kilometru

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2013. 

Între 2010 și 2014 nu s-a muncit deloc.


În 2014, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, a semnat rezilierea contractului, dar numai după ce Bechtel a primit o despăgubire de 60 de milioane de euro.
Când s-a rupt contractual cu Bechtel, statul român plătise pentru fiecare kilometru construit suma de 27 milioane de euro (aproape 1,5 miliarde de dolari pentru aproximativ 50 kilometri de autostradă).

Autostrada Transilvania în cifre

Lungime: 415 km. S-au făcut deja plăți de 1,5 miliarde de euro.

Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis 42 de kilometri din această autostradă, dintre Turda și Cluj-Napoca Vest (Gilău), iar pe 13 noiembrie 2010, încă 10 km între Turda. În 2018, s-au ianugurat 10 kilometri între Gilău–Nădășelu.

Situația critică este pe Brașov – Târgu Mureș, în lungime de161 de kilometri, unde nu se lucrează. Trebuia finalizat în 2013. Nu se lucrează nici pe Suplacu de Barcău – Borș. Celelalte secțiuni ale autostrăzii trebuiau finalizate în anul 2010.

Citește și: Autostrada lui Manole.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te