„Ca parte a inspecțiilor noastre de calitate înainte de livrare, un vehicul a afișat o problemă potențială a bateriei și reținem vehiculele, în timp ce investigăm”, a anunţat compania, conform The New York Times. „Nu cunoaştem nici o incidență a acestei probleme în domeniu”, spune firma.
F-150 Lightning a fost pus pe piaţă anul trecut și este unul dintre cele mai proeminente vehicule pe care Ford le-a adăugat în gama sa în decenii.
Citeşte şi: Reprofilare „Hi-Tech”, la fosta uzină Ford din Rusia: Se transformă în gater și se prelucrează lemn
Producătorul auto a sperat să intensifice producția și să devină un lider în construcţia de pickup-uri electrice, care au potențialul de a deveni un segment mare și profitabil al subpieţei maşinilor electrice.
Defecțiunile bateriilor de înaltă tensiune pentru automobile pot provoca supraîncălzire și incendii intense, la care stingerea poate dura câteva ore.
Timp de câteva luni, în anii 2021 și 2022, General Motors a fost nevoit să înceteze producţia și să livreze compactele sale electrice Chevrolet Bolt, după ce s-a constatat că o problemă de producție a provocat o serie de incendii.
Citeşte şi: VIDEO Ford revine în Formula 1 după mai bine de 20 de ani. Cu ce echipă de top a bătut palma
GM a corectat problema, a înlocuit bateriile din toate modelele Bolt pe care le-a produs din anul 2017 până în anul 2021 și a reluat producția, anul trecut.
Mașinile Tesla au fost de asemenea implicate într-o serie de incendii cauzate de bateriile deteriorate sau defecte. Ford este cel mai mare producător de vehicule electrice din Statele Unite, după Tesla.
Pe lângă F-150 Lightning și E-Transit, Ford produce un vehicul utilitar sport electric, Mustang Mach-E. Acesta folosește un pachet de baterii diferit de Lightning.
Ford are peste 200.000 de rezervări pentru Lightning, dar nu a reușit să crească producția peste aproximativ 2.000 de unităţi, până la 2.400 lunar.
Până la sfârșitul anului trecut, se vânduseră puțin peste 15.000. Camioneta este fabricată în Dearborn, Michigan, iar acumulatorul său este fabricat de un furnizor sud-coreean, SK On, în Georgia și în Ungaria.
Problema bateriei a apărut pe măsură ce Ford încearcă să reducă costurile și să revină la profit. A pierdut 2 miliarde de dolari în anul 2022.