Astfel, vor fi arhivate electronic aproape 900 de milioane de documente, de diverse tipuri şi mărimi, operaţionalizate în diverse aplicaţii curente ale Ministerului şi structurilor sale.
Citește și: Fenomenalul David Popovici, 10 medalii de aur pentru țara cu 28 de județe fără bazine pentru elevi
Platforma de arhivare electronică îşi propune să asigure un mediu dinamic, stabil şi scalabil, în care se pot defini direct din aplicaţie tipuri de documente, multiple depozite, registre electronice şi dosare care pot fi utilizate în acelaşi timp, pentru a servi atât ca arhivă operaţională, cât şi ca arhivă legală, în vederea asigurării conformităţii cu prevederile Legii 135/2007, privind arhivarea documentelor în formă electronică.
Cine este Metaminds
Metaminds SA este parte principală în acest proiect, lucrând în asociere cu Phoenix IT SRL şi One Software SRL şi având subcontractant CertSign SA pentru implementarea componentelor din proiect.
Compania a avut, anul trecut, un profit modest de 350 mii de lei și datorii de 68 milioane de lei. Profitul pe 2020 a fost de 9 milioane de lei.
Citește și: Ministrul rus de Externe se plânge că SUA "amenință" că îl vor ucide pe Putin
Detalii AICI
Potrivit SICAP, compania a participat și a câștigat o serie de contracte cu instituții ale statului român.
Compania a câștigat un contract de 150 mii euro cu STS pentru „Echipamente pentru realizarea sistemului informatic pentru managementul resurselor umane pentru implementarea proiectului ”Optimizarea, eficientizarea cadrului procedural și digitalizarea proceselor de management al resurselor umane din cadrul STS”.
A furnizat servere pentru APIA de 500 mii lei. Firma a participat la o licitație pentru „Achiziționarea unor servicii de adaptare a sistemului informatic și infrastructurii IT&C la nivelul I.G.I. pentru operaționalizarea componentei naționale EES” la Inspectoratul pentru Imigrări.
Compania a câștigat un contract de 500.000 lei pentru Contract de furnizare Aplicație software protecție DDoS pentru UM02499.
În decembrie a încheiat un contract de 17 milioane de lei cu SPP pentru „Furnizare de echipamente hardware, aplicații software și licențe, aferente proiectului „Consolidarea capabilităţilor de prevenire, identificare, analiză şi reacţie la incidentele cibernetice, la nivelul Serviciului de Protecţie şi Pază”.
Potrivit SICAP, firma are contracte în 2022 în valoare de 52 milioane de lei.
Ce prevede contractul cu Ministerul de Finanțe
Proiectul de implementare a sistemului informatic de arhivare electronică în cadrul Ministerului Finanţelor a început în noiembrie 2022, având termen de finalizare la începutul lunii decembrie 2023.
În cadrul proiectului se va realiza implementarea ”la cheie” a unui Sistem Informatic de Arhivare Electronică (SIAEL) în cadrul Ministerului Finanţelor. Proiectul prevede şi furnizarea de echipamente şi licenţe, servicii IT, instruire personal, suport IT şi garanţie.
Sistemul Informatic de Arhivare Electronică va fi implementat pentru creşterea capacităţii administrative a Ministerului Finanţelor şi a instituţiilor subordonate, în vederea îmbunătăţirii interacţiunii cetăţenilor şi a mediului de afaceri cu administraţia publică, pentru introducerea şi obţinerea de documente în/din arhiva instituţiei.
”Implementarea platformei aduce o serie de beneficii, printre care: utilizatorii vor putea accesa arhiva electronică direct dintr-un browser web, fără să fie nevoie de instalarea unor plug-in-uri suplimentare, fără să limiteze tipul de format de fişier ce poate fi arhivat/stocat, fiind permise atât fişierele de tip text, imagine, cât şi fişiere audio şi video; va asigura utilizatorilor posibilitatea de căutare a documentelor pe baza unor criterii diverse (nume document, data creării, cuvinte cheie, diverse metadate, etc.).
Utilizatorului îi va fi restrânsă căutarea la anumite depozite de arhivă, asigurând astfel accesul la acele documente din cadrul arhivei la care are dreptul, pe baza drepturilor de acces definite în sistem.
Platforma de management şi arhivare de documente va permite încărcarea şi înregistrarea atât manual, cât şi automat, a documentelor, inclusiv recunoaşterea automată a conţinutului
notificarea prin email a utilizatorilor la primirea unei solicitări/aprobări în cadrul unui flux de lucru.
De asemenea, platforma va permite integrarea cu diferite sisteme de stocare pentru salvarea oricărui tip de fişier, indiferent de mărime, atât în mod nativ cat şi compresate / criptate, putând fi instalată pe oricate servere este nevoie, asigurând astfel posibilitatea de a deservi numărul necesar de utilizatori din organizaţie.
Din punct de vedere al securităţii, arhitectura soluţiei are la bază bunele practici în domeniu în ceea ce priveşte tratarea, analiza, proiectare si implementarea funcţionalităţilor, cu accent pe protecţia bazelor de date şi aplicarea simultană a mai multor politici de securitate pe un acelaşi obiect al bazei de date şi restricţionare a accesului utilizatorilor în funcţie de cerinţe.
Platforma de management şi arhivare de documente va permite folosirea de semnături electronice pe documentele din arhiva, fie ca urmare a unui eveniment sau ca parte a fluxului prin care documentul trece, cu sisteme externe existente pentru semnături electronice cu certificat calificat / avansate / extinse
Metaminds SA este o companie cu capital integral românesc înfiinţată în 2015 şi impolementează soluţii complexe, la cheie şi personalizate, în domeniul arhitecturilor IT complexe şi al securităţii cibernetice asociate, pentru organizaţii publice şi private din sectoare strategice.
În decurs de 7 ani de la înfiinţare, echipa Metaminds a crescut de la 5 la 42 de specialişti. Compania a raportat 190 de proiecte semnate până în prezent.