luni 06 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

De ce își cumpără românii locuințe. Topul preferințelor, în funcție de generație

Data publicării: 31.08.2023 • 14:55 Data actualizării: 31.08.2023 • 15:18
Tinerii își cumpără case dintr-un motiv diferit de alte categorii de vârstă Foto: Pixabay.com (imagine cu rol ilustrativ)
Tinerii își cumpără case dintr-un motiv diferit de alte categorii de vârstă Foto: Pixabay.com (imagine cu rol ilustrativ)

Românii vor să fie neapărat proprietari. Din acest motiv, achiziționarea unei locuințe este pe lista lucrurilor pe care vor să le facă neapărat în viață. Însă fiecare generație are o viziune diferită despre noua locuință.

Prețul imobiliarelor, la nivel național, este în creșetere. Iar acest lucru se poate traduce ca o dorință a românilor de a-și achiziționa proprietăți.

Însă, în funcție de fiecare generație, motivele sunt diferite. Unii vor mai mult spațiu, alții consideră că fac o investiție pentru viitor.

Cele mai importante motive de achiziție imobiliară în funcție de generații

Un studiu publicat pe platforma de anunțuri imobiliare storia.ro, arată care sunt motivele reale pentru care românii își cumpără case.

De asemenea, aflăm că prima locuință este achiziționată în jurul vârstei de 29 de ani, ca medie.

Însă când vorbim despre motivele acestor tranzacții, fiecare generație are motive diferite.

Pentru cei cu vârste de sub 26 de ani (parte din generația Z) motivul secund pentru care își doresc să achiziționeze un imobil este dorința de a deveni proprietari (53%), urmat de alte motivații precum: dorința de a avea un spațiu mai mare (28%), dorința de a fi mai aproape de locurile importante pentru ei, precum job, școli, grădinițe (28%), dar și faptul că rata bancară ar avea aceeași valoare cu cea a unei chirii (24%).

Citește și: Începe prăbușirea pieței imobiliare? În ce orașe merită să cumperi o locuință, unde să mai aștepți?

La fel ca cei din generația Z, și cei din generația Y (27-42 de ani) au printre motivele principale dorința de a deveni proprietari (39%) și dorința de a locui într-un spațiu mai mare (38%), urmate fiind de alte motive precum: apariția unei schimbări în situația familială, precum căsătorie, divorț sau venirea unui copil (26%) și dorința de a face o investiție imobiliară (20%).

Printre motivele pentru care cei din generația X (43-58 de ani) achiziționează o locuință se regăsesc următoarele: dorința de a face o investiție imobiliară (24%), cumpărarea unei proprietăți pentru un alt membru al familiei (21%), dorința de a locui într-un spațiu mai mare (19%), urmată de dorința de a fi proprietar (18%).

Cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani) își doresc să achiziționeze o locuință și din dorința de a se muta în alt oraș (27%), dar și din alte motive (22%) sau pentru că își doresc un spațiu mai mare (18%) sau să devină proprietari (17%).

Citește și: Unde sunt cele mai scumpe chirii din România şi unde plăteşti cu 15% mai mult

Care este profilul cumpărătorului imobiliar în funcție de vârstă

Analizând profilul celor care au luat parte la studiu și care sunt deja proprietari, dar își doresc să mai facă încă o achiziție imobiliară, 73% fac parte din generația Baby Boomers (peste 59 de ani), 72% fac parte din generația X (43-58 de ani), 43% din generația Y (27-42 de ani) și doar 17% dintre aceștia fac parte din generația Z (sub 26 de ani), așa cum era de așteptat, în contextul în care vârsta medie pentru achiziția primei locuințe este de 29 de ani.

Citeşte şi: Bursa chiriilor în București: Chiria în Aviației, și de 3 ori mai mare decât în Drumul Taberei

Majoritatea celor care au răspuns la întrebări (o medie de 40%) din toate generațiile incluse în sondaj (Z, Y, X, Baby Boomers) au luat în considerare o perioadă de peste 15 ani.

Cu toate acestea, există o flexibilitate mai mare în rândul generațiilor Z (sub 26 ani) și Y (27-42 de ani) în ceea ce privește posibilitatea de a locui un timp limitat (între 1 și 5 ani) în imobilul achiziționat, reprezentanții celor două generații alegând această variantă într-o proporție totală de aproape 30%.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră