CNAIR se laudă cu întârzieri de zeci de ani la autostrăzi ca să justifice incompetența șefilor

DE Petre Bădică | Actualizat: 07.07.2019 - 10:35

Una dintre cele mai mincinoase instituții de stat din România – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – lansează acuzații de fake-news.  Asta, în timp ce întârzierile față de termenele anunțate pentru construcția de autostrăzi sunt de zeci de ani.

SHARE

Newsweek România a publicat, în ediția print care a apărut vineri, 5 iulie, articolul „Omul de încredere a lui Dăncilă, responsabil de lipsa autostrăzilor din România”.

Și explicam: „Costin Mihalache a gestionat construcția de autostrăzi, la care România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană... Costin Mihalache a fost președintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) începând cu luna mai a anului 2018. A mai ocupat această poziție între 2013 și 2016, când compania funcționa sub altă denumire”. (vezi facsimil)  

10 ani de minciuni spre Sibiu, 10 spre graniță

CNAIR a sărit în apărarea președintelui Consiliului de Adminsitrație al Companiei cu un comunicat de presă în care spune că Newsweek propagă fake news Pentru ca CNAIR să poată acuza și alte publicații de „fake news”, vom demonstra uriașele întârzieri și eșecuri în materie de autostrăzi din mandatul lui Costin Mihalache cu linkuri către alte surse media.

Este vorba de CNADNR, compania care, doar în mandatul PSD, a însumat 26 de ani de întârzieri la autostrăzi, potrivit Realitatea.net. Calculul este foarte îngăduitor. Numai la Autostrada Transilvania întârzierile sunt de zece ani. La Craiova – Pitești ele însumează, deja, cinci ani. Promisiunea a fost făcută de Olguța Vasilescu.  

Autostrada Sibiu – Pitești este promisă chiar pe siteul CNADNR pentru 2007.

Război cu statul paralel

Comunicat CNAIR: „Argumentele prezentate (de Newsweek România n.red.) nu au nicio legatură cu realitatea și par mai degrabă că fac parte dintr-un razboi declanșat de această publicație împotriva președintelui CA CNAIR, domnul Costin Mihalache, din motive ascunse opiniei publice”.

Realitate: Nu este niciun motiv ascuns. România se clasează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în materie de construcție de autostrăzi (raportat la populație).  

Comunicat CNAIR: „Astfel, se afirmă (în articolul din Newsweek n.red.) că în anul 2017 nu s-au construit kilometri noi de autostradă, dar nu se spune ca în anii 2016 și 2017, Costin Mihalache nu era nici măcar membru al CA CNAIR.”.

Realitate: Costin Mihalache a fost responsabil de autostrăzi între 2013 și 2016. Autostrăzile nu se construiesc într-un an, nici măcar de la un an la altul. Astfel că, Mihalache este complet responsabil de faptul că proiectele la care s-a lucrat (vorba vine) în perioada mandatului său nu s-au finalizat în 2017. Despre construcția a zero kilometri de autostradă în 2017 a scris hotnews.  

Comunicat CNAIR: „De asemenea, nu se mai spune că în perioadele în care Costin Mihalache a fost președinte al Consiliului de Administrație, CNAIR a lansat cele mai multe proiecte de autostradă: Câmpia Turzii- Târgu Mures, Sebeș - Turda, Suplacu de Barcău - Borș, Râșnov - Cristian Pentru toate aceste obiective au fost lansate în licitație contractele pentru proiectare și execuție în perioada în care Costin Mihalache a condus CA CNAIR”.

Realitate: Ceea ce nu se spune este stadiul acestor lucrări de infrastructură. Nicunul nu este terminat. Iar acolo unde s-au deschis porțiuni, acest lucru s-a făcut cu mari întârzieri.

Cu ce eșecuri se laudă Mihalache:

Câmpia Turzii- Târgu Mures.

În 2018, hotnews.ro scria: „Câmpia Turzii- Târgu Mures A3 Câmpia Turzii - Târgu Mureș - exemplu despre cum NU se gestionează eficient un proiect de infrastructură. În total sunt cinci loturi, iar patru din ele au fost contractate în februarie 2015. Al cincilea, după contestații, a fost contractat în aprilie 2016. Chiar și-așa, timp de aproape un an constructorii nu au putut demara lucrările pentru că schimbarea exercițiilor financiare europene a blocat acordarea și decontarea avansurilor. … constructorul unuia dintre loturi a denunțat unilateral contractul pentru că trecuseră deja 12 luni.

Sebeș – Turda.

Autostrada Sebeş-Turda are 70 de kilometri lungime şi trebuia să fie gata încă din 2016.  Loturile 3 și 4 s-au deschis în 2018 cu doi ani de întârziere.  Loturile 3 și 4 sunt promise pentru 2020, după 4 ani de întâziere.  

Suplacu de Barcău – Borș.

Abia în octombrie 2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câştigătorii pentru două dintre cele trei loturi ale secţiunii Suplacu de Barcău – Borş din Autostrada Transilvania (A3), screie Economica.  Autostrada Transilvania a fost promisă pentru 2009.

Râșnov – Cristian.

Tronsonul construit de Alpenside pentru circa 25 de milioane de euro include 6,3 km de autostradă și 3,5 km de drum de legătură. A fost contractat încă din 2017, dar abia din luna mai a fost emisă autorizația de construire - și doar pentru 60% din lucrări, scrie hotnews.  

Ce mai zice CNAIR

 „Practic, 35% din actuala rețea de autostrăzi din România a fost deschisă în mandatul lui Mihalache. Tot în aceeași perioadă, CNAIR a semnat contracte de finanțare de peste 2,3 miliarde de euro, sume alocate din fonduri europene nerambursabile, prin POIM”.

Așa e, fix ca pe vremea lui Ceaușescu. Toți o duceam foarte bine, doar populația nu simțea asta.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te