Datele demonstrează că încrederea consumatorilor nu a fost afectată de recenta volatilitate de pe piaţa bursieră americană şi de războiul comercial dintre SUA şi China.
Raportul SpendingPulse, publicat de o divizie a MasterCard, prezintă o analiză a vânzărilor din magazine şi online, în perioada 1 noiembrie - 24 decembrie.
Şi Federaţia naţională a retailerilor estimează o creştere de 4,3 - 4,8% a vânzările cu amănuntul în SUA, în ultimele două luni din acest an.
"De la raioanele supermarketurilor la vânzările online, încrederea consumatorilor a dus la un sezon de vânzări foarte bun pentru retaileri", a apreciat Steve Sadove, consilier în cadrul Mastercard.
Nivelul scăzut al ratei şomajului şi majorarea salariilor au stimulat cheltuielile de consum, care în octombrie înregistrau cel mai semnificativ avans din ultimii aproape 20 de ani.
În condiţiile în care Ajunul Crăciunului a picat într-o zi de luni anul acesta, clienţii au beneficiat de o zi suplimentară pentru cumpărături.
Deloc surprinzător, vânzările online au urcat cu 19,1%, se arată în raportul Mastercard. În schimb, la magazine vânzările au scăzut cu 1,3%, după doi ani în care s-a înregistrat o creştere de sub 2%. Declinul vine pe fondul închiderii multor unităţi.
Cel mai semnificativ avans al vânzărilor l-au înregistrat articolele de îmbrăcăminte (7,9%) şi cele pentru amenajarea locuinţei (9%), în timp ce vânzările de electronice şi electrocasnice au scăzut cu 0,7%, după o creştere de 7,5% anul trecut.