Românii care primesc facturi la energie electrică, emise pentru o perioadă mai lungă decât cea din contract, pot cere furnizorului eșalonarea acestor plăți.
Suma se eșalonează în tranșe egale, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.
Citește și: Anunț important de la Hidroelectrica. Este vorba despre facturile pentru pentru luna septembrie
Clienții trebuie să facă plata fiecărei tranșe la termenul stabilit de către furnizor. În caz contrar, furnizorul are dreptul de a aplica măsurile stabilite prin contract pentru neachitarea în termen a facturilor, scrie Avocatnet.
Citește și: Cum te ajută cifrele de pe robineții termostatați ai caloriferelor să reduci factura la căldură?
Regulamentul dă dreptul furnizorilor, în cazul neachitării la timp de către client a facturii reprezentând contravaloarea consumului de energie electrică, să:
- aplice dobânzi penalizatoare în termenul și în condițiile prevăzute în contractul de furnizare a energiei electrice;
- solicite clientului constituirea/ actualizarea/ reconstituirea garanției financiare, în conformitate cu prevederile contractuale;
- solicite operatorului de distribuție întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum;
- rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice.