În faliment nedeclarat, Bucureștiul primește Metrorex, companie cu datorii de 3,7 miliarde de lei

DE Petre Bădică | Actualizat: 04.08.2022 - 18:04
Metrou FOTO: INQUAM PHOTOS, Octav Ganea
Metrou FOTO: INQUAM PHOTOS, Octav Ganea

Primăria București ar urma să preia Metrorex, o companie cu pierderi imense în ultimii ani, de ordinul sutelor de milioane de lei.

SHARE

Primarul Capitalei de la acea dată, Gabriela Firea, declara, în iunie 2019, că este mai interesată de bugetul Primăriei Bucureștiului și a celor de sector decât de organizarea unui Congres în partid, susținând că în prezent toți se află într-un faliment nedeclarat și că situația va fi discutată cu premierul.

Citește și: Bucureștiul, în faliment.

Nicușor Dan a preluat mandatul de primar fiind susținut de PNL și USR.

În decembrie 2020, primarul municipiului Bucureşti, Nicuşor Dan, a declarat că din cauza datoriilor de 3 miliarde de lei lăsate de administrația Gabriela Firea conturile municipalităţii sunt blocate şi nu se pot face investiţii.

Citește și: Datorie de 3 mld. lei: Primăria Capitalei are conturile blocate, Nicușor Dan solicită ajutorul MF

„Cadou” pentru Nicușor

În aceste condiții bugetare fragile pentru București, guvernul intenționează să treacă Metrorex la Primăria București. Ministrul Transporturilor a spus, acum două zile, că nu este normal ca locuitorii din alte orașe să cotizeze la bugetul metroului bucureștean.

Mutarea Metrorex de la Ministerul Transportului se va face foarte rapid

Liderul PNL, Ionuț Stroe, a anunțat că că trecerea Metrorex la Primăria Capitalei de la Ministerul Transporturilor poate începe în acest an. „Soluţiile nu ţin numai de schimbarea managementului acolo, ci şi de anumite măsuri care trebuiesc luate pentru a asigura această obligaţie asumată a transportului public în zona Bucureştiului. Din câte ştiu, metroul este cel mai folosit mijloc de transport în comun şi evident că nu poate fi lăsat aşa.

Eu cred că procesul de transfer al Metrorex către Primăria Capitalei poate să înceapă în acest an. Uşor, uşor gradual anumite resposabilităţi financiare, administrative şi de mentenanţă şi de sistematizare a traficului, pentru că toate aceste date le are PMB, deci gradual se poate asigura această tranziţie. Într-un an, de ce nu, să putem avea definitiv descentralizarea Metrorex”, a declarat Ionuț Stroe, joi, la un post TV. Detalii AICI

Bucureștiul, în faliment nedeclarat, primește Metrorex cu datorii de 3 milliarde lei

Cu un buget la limită, Bucureștiul primește o gaură neagră. Metrorex are datorii uriașe. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, în 2021 a avut pierderi de 290.022.496 lei. În 2020, pierderi de 210 milioane de lei, în 2019 pierderi de 331 milioane lei, în 2018 pierderi de 508 milioane.

Datoriile raportate în 2021 erau de 3.586.444.612 lei.

Newsweek România i-a cerut un punct de vedere lui Nicușor Dan. Nu am primit răspuns.

Peste 60 de chioșcuri din zece stații de metrou, desființate

Vineri seară, peste 60 de chioșcuri (63 de spații comerciale amplasate ilegal pe domeniul public al statului, mai precis) au fost desființate în zece stații de metrou anul trecut

Deşi este expirat din 2018, firma sindicatului ocupă, în continuare, abuziv aceste spaţii şi le subînchiriază către terţi, deşi statutul Metrorex interzice subînchirierea lor, relata ministrul Transporturilor, care amintea că acest contract face obiectul unui proces, iar managementul are misiune să urgenteze procedurile cu toate mijloacele legale pentru ca firma sindicatului să dispară din spaţiile comerciale.

Citește și:Peste 60 de chioșcuri din zece stații de metrou, desființate vineri seară

Primăria a vrut și Centura București

În timpul mandatului său, Gabriela Firea a intrat într-un război deschis cu Ministerul Transporturilor, pe care l-a acuzat de incapacitatea de a gestiona acest proiect de infrastructură care ar genera ambuteiaje și în București. 

Guvernul a răspuns că Centura rutieră a municipiului Bucureşti nu poate fi transferată din administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, întrucât secţiunile A1-DN2, DN 2-A2 şi Centura de sud beneficiază de finanţare din fonduri europene nerambursabile pentru care se aplică principiul asigurării „durabilităţii“ proiectelor cu finanţare europeană. 

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te