joi 23 octombrie
EUR 5.0831 USD 4.3835
Abonează-te
Newsweek România

4.000 de persoane își vor pierde locurile de muncă. Concedieri masive la un gigant auto

Data publicării: 21.11.2024 • 07:48
4.000 de persoane își vor pierde locurile de muncă. Concedieri masive la un gigant auto Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
4.000 de persoane își vor pierde locurile de muncă. Concedieri masive la un gigant auto Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forţa sa de muncă în Europa, echivalentul a 4.000 de locuri de muncă, din cauza pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, transmite CNBC.

Printre principalele cauze se numără cererea slabă pentru vehicule electrice (EV), lipsa sprijinului guvernamental pentru tranziţia la electromobilitate şi concurenţa crescută, în special din partea rivalilor chinezi.

Cele mai multe disponibilizări vor avea loc în Germania şi în Regatul Unit, ţări unde industria auto joacă un rol esenţial.

Decizia reprezintă o lovitură grea pentru economia Germaniei, cea mai mare din Europa, care se confruntă deja cu probleme precum închiderea fabricilor Volkswagen şi tensiunile comerciale dintre China şi Statele Unite.

În Germania, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 28,6% în primele nouă luni ale acestui an, pe fondul eliminării subvenţiilor guvernamentale pentru EV-uri în decembrie 2022.

4.000 de persoane își vor pierde locurile de muncă. Concedieri masive la un gigant auto

Ford a solicitat guvernului german mai multe investiţii în infrastructura de încărcare, stimulente financiare şi politici clare pentru a sprijini tranziţia la vehiculele electrice.

Într-o scrisoare adresată autorităţilor de la Berlin, directorul financiar al companiei, John Lawler, a criticat lipsa unei agende clare care să sprijine mobilitatea electrică.

Situaţia industriei auto europene

Anunţul Ford vine pe fondul problemelor generale din industria auto europeană, care se confruntă cu o scădere a vânzărilor de 6,1% în 2023. În cazul Ford, declinul a fost de 17,9% în aceeaşi perioadă.

Citește și: FOTO Cum a modificat Balenciaga ”plasa de rafie” ca să o vândă cu 2.700 €. Cum arată?

De asemenea, Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China, acuzând guvernul chinez de subvenţii neloiale care afectează concurenţa.

Planuri de restructurare

Ford continuă procesul de restructurare în Europa, care include închiderea uzinei din Saarlouis, Germania, anul viitor, şi alte reduceri de personal. Compania a mai anunţat 3.800 de concedieri în februarie 2023. Reducerile actuale de personal urmează să fie finalizate până la sfârşitul anului 2027.

Această situaţie subliniază provocările majore cu care se confruntă industria auto globală, într-o perioadă de tranziţie spre vehicule electrice şi de intensificare a competiţiei.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră