Anul trecut, Alibaba a raportat vânzări record de aproximativ 268,4 miliarde de yuani (aproximativ 38,4 miliarde de dolari), cu ocazia Zilei Celibatarilor, cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume.
Evenimentul din 2020 vine la o săptămână după ce Alibaba a pierdut aproape 76 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, în urma suspendării neaşteptate a listării de 37 miliarde de dolari a Ant Group, compania din domeniul tehnologiei financiare (fintech) în care Alibaba deţine o treime. Există temeri că autorităţile de la Beijing vor să încerce să ţină sub control companiile chineze din domeniul tehnologiei adoptând reglementări mai dure.
Totuşi, vânzările nu pot fi comparate cu cele din alţi ani, deoarece de data aceasta Alibaba oferă de la începutul lunii noiembrie promoţii speciale pentru Ziua Celibatarilor, care sunt incluse în rezultatele privind vânzările în prima jumătate de oră.
Recordul a fost înregistrat miercuri de 583.000 de comenzi plasate într-o secundă, a anunţat Alibaba. Şi alte platforme chineze de tranzacţionare se aşteaptă la vânzări solide de Ziua Celibatarilor.
Peste 250.000 de branduri participă la evenimentul din 2020, care este văzut ca un barometru pentru a se vedea dacă a revenit încrederea consumatorilor chinezi după pandemia de coronavirus (COVID-19) şi după declinul economiei din prima parte a anului.
Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, a anunţat că a introdus peste două milioane de noi produse, dublu faţă de nivelul din 2019.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday.
În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day.
Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.