El spune că a semnat miercuri ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor, fiind o procedură care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, care au preluat observațiile sale că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi.
"Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale. Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final.
Azi am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare", mai afirmă ministrul Transporturilor.
Potrivit analizei făcute de el în iunie, distanța dintre parapetele centrale de pe cele două sensuri este de 3 metri în România (măsurată de la fața acelor lise/glisiere ale parapetului), în timp ce în Ungaria este de doar 1,60 metri. Astfel, în România distanța între extremitatea marcajului median și lisa parapetului este de doar 25cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90cm. O diferență mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet, potrivit hotnews.ro.