Tinerii sub 16 ani, interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice din România

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 13.11.2023 - 15:18
Tinerii sub 16 ani, interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice - Foto: pixabay.com
Tinerii sub 16 ani, interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice - Foto: pixabay.com
Tinerii sub 16 ani, interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice - Foto: captură ecran
Tinerii sub 16 ani, interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice - Foto: captură ecran

Tinerii sub 16 ani vor avea interzis cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice, conform unui amendament la proiectul de modificare şi completare Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 convenit în Comisia Juridică din Camera Deputaţilor.

SHARE

Dacă până acum tinerii peste 14 aveau voie să conducă pe drumurile publice o bicicletă sau trotinetă electrică, conform unui amendament la proiectul de modificare şi completare Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 convenit în Comisia Juridică din Camera Deputaţilor, vârsta minimă a conducătorilor de biciclete sau trotinete electrice crește la 16 ani. 

Citește și: O tânără s-a ales cu dosar penal pentru vătămare corporală după ce a căzut de pe trotinetă

Asigurare RCA obligatorie și chestionar la închiriere cu 5 întrebări de circulație, pentru trotinetele electrice

Anterior, liderul deputaţilor PNL, Gabriel Andronache, a declarat că grupul de lucru constituit la nivelul Comisiei Juridice din Camera Deputaţilor a reuşit să ajungă la consens cu toate partidele politice reprezentate în Parlament în ceea ce privește instituirea de noi reguli pentru utilizarea trotinetelor electrice în cadrul comunităţilor.

Astfel, s-a decis obligaţia de asigurare RCA pentru proprietarii de trotinetă electrică, iar cei care închiriază trotinete electrice vor trebui să completeze un formular cu cinci întrebări din legislaţia rutieră, înainte de a folosi mijlocul de transport.

”Am constituit la nivelul comisiei juridice un grup de lucru care a reuşit să ajungă la consens, toate partidele politice reprezentate în Parlament, privind noi reguli în materia utilizării trotinetelor electrice în cadrul comunităţilor.

Am spus de la început că din punctul nostru de vedere trotineta electrică reprezintă un mijloc de mobilitate urbană, nu ne propunem să interzicem acest mijloc de transport prin normele pe care le adoptăm, ci să facem acest mijloc de transport mai prietenos cu comunitatea.

Şi atunci, normele pe care le veţi regăsi în proiectul adoptat astăzi de comisia juridică a Camerei Deputaţilor se referă printre altele la instituirea unei obligaţii de asigurare pentru cei care utilizează trotineta electrică, cu precizarea că pentru trotinetele aflate în regim de self service adică cele care se închiriază, există deja o astfel de asigurare, ceea ce reprezintă o conduită de bună practică”, a spus liderul deputaţilor PNL.

Andronache a precizat că pentru ceilalţi utilizatori de trotinete electrice, adică cei care sunt proprietari de trotinetă electrică, urmează să se instituie o obligaţie de asigurare generală, urmând ca ASF să emită normele în sensul acesta.

El a mai spus că ASF trebuie să transmită Parlamentului o iniţiativă legislativă, care la ora aceasta este în dezbatere publică, de aplicare a unei directive europene care instituie această obligaţie pentru toate mijloacele de transport.

”Există o scăpare din punctul nostru de vedere, pe care o vom remedia în proiectul pus în dezbatere publică de către ASF, în sensul în care doar în aparenţă definesc obligaţia de asigurare pentru trotinetele electrice, deoarece au introdus existenţa unei greutăţi de minim 25 kg şi o viteză minimă constructivă de 14 km/h.

Noi vom reduce greutatea astfel încât să intre şi trotinetele electrice în categoria obligaţiei de asigurare pentru toate vehiculele de tipul acesta”, a explicat Gabriel Andronache.

Deputat PNL a mai spus că au mai reglementat tot astăzi în cadrul acestor propuneri legislative şi obligaţia pentru cei care închiriază trotinete să completeze un formular cu cinci întrebări minime , obligatorii, de educaţie din legislaţia rutieră.

”Este absurd ca cineva să circule pe drumurile publice cu un mijloc de transport şi să nu ştie ce este aceea trecere de pietoni, ce înseamnă culoarea roşie a semaforului.

Fiecare dintre noi cred că am observat lucrul acesta, că în trafic utilizatori de trotinete electrice trec pe culoarea roşie ca şi cum semaforul nu ar exista. Şi atunci, ca mijloc preventiv, se va institui această obligaţie şi cei care închiriază trotinete electrice au spus că este posibilă o astfel de soluţie tehnică ca, în cadrul aplicaţiei, înainte de a închiria, să completeze şi să răspundă la 5 întrebări din legislaţia rutieră aflată în vigoare”, a explicat Andronache.

Deputatul PNL a afirmat că în comisie s-au mai instituit şi alte obligaţii printre care aceea de a utiliza cască de protecţie, în anumite condiţii, pentru că din statisticile Poliţiei, toate accidentele mortale sau cu răni grave au fost generate de situaţiile în cap utilizatorii de electrică sau de biciclete electrice nu purtau cască.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te