Există 20 de praguri pe tronsonul româno-bulgar, care împiedică navigaţia. Cele mai joase niveluri ale apei se înregistrează în zonele din apropierea insulelor Belene şi Batin. În prezent, pescajul maxim acolo este de 1,30 metri. Situaţia în alte ţări de-a lungul Dunării este similară, a explicat Zhekov.
Vasele de croazieră pot opera pe foarte puţine porţiuni ale Dunării. Acest lucru nu este însă posibil pe tronsonul româno-bulgar, a mai susţinut el, adăugând că doar vasele cu încărcătură foarte uşoară sau cele fără încărcătură, cu un pescaj nu mai mare de 1,20 - 1,30 metri pot naviga pe acest tronson fluvial.
Conform lui Zhekov, în prezent nu există niciun vas eşuat, în condiţiile în care căpitanii evită să navigheze în aceste condiţii şi aşteaptă creşterea nivelului apei. Acest lucru duce la pierderi pentru armatori şi companii.
"Au existat situaţii similare din punct de vedere al nivelului scăzut al apei în 2003, precum şi în 2018, dar acum seceta a venit prea devreme iar acesta va fi probabil cel mai nefavorabil an pentru transportul fluvial", a susţinut Zhekov.
Nivelul apelor Dunării nu este probabil să crească prea curând, a avertizat el.
Conform Agenţiei Executive pentru Explorarea şi Întreţinerea Fluviului Dunărea din Ruse, nivelul Dunării la Ruse a scăzut până la 52 de centimetri deasupra punctului de zero absolut. În zilele următoare experţii se aşteaptă ca acest nivel să mai scadă cu 3 centimetri.
Ştire selectată de BTA pentru promovare şi publicare de către AGERPRES, fără intervenţie pe text, conform acordului de colaborare dintre agenţii