Astfel, retailerul Lidl a fost amendat cu cele mai mari sume, respectiv 24,9 milioane de lei, urmat de Profi cu 17,9 milioane de lei, Penny - 13,4 milioane de lei, Kaufland - 11,2 milioane de lei, Mega Image - 9,8 milioane de lei, Carrefour - 7,1 milioane de lei, Auchan - 3,2 milioane de lei, Metro - 935.000 de lei, iar Selgros a fost amendat anul trecut cu 572.000 de lei, a dezvăluit Horia Constantinescu vineri, într-o conferință de presă, potrivit Agerpres.
Preşedintele ANPC a subliniat că mult mai importante sunt amenzile încasate de la aceste companii, care se ridică la 34,67 milioane de lei în 2023.
Cea mai mare sumă încasată a fost tot de la Lidl - 13,5 milioane de lei, urmat de retailerul Profi cu 6,6 milioane de lei, Kaufland cu 4,8 milioane de lei, Carrefour - 3 milioane de lei, Penny - 2,9 milioane de lei, Mega Image - 1,9 milioane de lei, Auchan - 1,2 milioane de lei, Metro cu 512.000 de lei şi Selgros cu o sumă încasată de 260.000 de lei.
Din punct de vedere al acţiunilor de control pe primul loc se situează Profi, cu 1.714, iar al numărului de amenzi Lidl, cu 2.282. Auchan se află pe primul loc la valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare, cu 7 milioane de lei, iar Profi la numărul de opriri temporare a prestării serviciului, cu 167.
„Vreau să înţelegeţi că acţiunile sunt raportate la numărul punctelor de lucru. Pentru a stabili profilul contravenţional al unui operator economic în opinia noastră trebuie să verifici jumătate plus unul dintre numărul punctelor de lucru ale acestuia pentru a nu spune "a ştii că în judeţul cutare avem probleme, dar restul toate perfecte".
Şi atunci acţiunile se desfăşoară la nivel naţional făcându-se pe rând pentru a se stabili clar ce abateri sunt în general la nivel naţional", a explicat Horia Constantinescu.
Citește și: Ce spune şeful ANPC despre Mega Image. "Magazine impecabile şi magazine dezastruoase"
În 2023, ANPC a continuat acţiunile de verificare a importurilor de deşeuri - mărfuri second-hand, în România, produse care urmau să fie puse în vânzare, pe piaţă, în ţara noastră. În acest context, ANPC a desfăşurat, doar în 2023, 1.681 acţiuni de control, la nivel naţional, la 258 dintre acestea participând şi reprezentanţii Gărzii Naţionale de Mediu, iar la 356, cei ai Poliţiei de Frontieră, campanie care va continua şi în 2024.
Potrivit sursei citate, pe parcursul anului 2023 au fost înregistrate 111.181 reclamaţii din partea consumatorilor şi au fost soluţionate 78.372 dintre acestea, 16.654 de reclamaţii dovedindu-se a fi neîntemeiate.