Suntem cu un pas mai aproape să conectăm Vestul de Estul ţării prin autostrăzi. Câți km sunt gata?

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 11.06.2025 - 21:40
Suntem cu un pas mai aproape să conectăm Vestul de Estul ţării prin autostrăzi. Câți km sunt gata? Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilustrativ)
Suntem cu un pas mai aproape să conectăm Vestul de Estul ţării prin autostrăzi. Câți km sunt gata? Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilustrativ)

De la Bucureşti la Curtea de Argeş, doar pe autostradă. Au fost daţi în trafic încă 15 kilometri din şoseaua de mare viteză Sibiu-Piteşti. Suntem, astfel, cu un pas mai aproape să conectăm Vestul de Estul ţării prin autostrăzi.

SHARE

Este vorba despre cei 15 kilometri de şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, gata mai devreme cu două luni faţă de termenul estimat iniţial de constructor. Lor li se mai adaugă alţi 15 kilometri daţi deja în folosinţă, între nodurile rutiere Bascov şi Băiculeşti.

"Ne duce mai aproape de ceea ce ne dorim cu toţii de 30 de ani şi anume să avem acest tronson de autostradă între Sibiu şi Piteşti finalizat. Undeva în primăvara anului viitor se va putea circula până la Tigveni" a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Suntem cu un pas mai aproape să conectăm Vestul de Estul ţării prin autostrăzi. Câți km sunt gata?

Următorul tronson din A1 care pornește de aici, de la Curtea de Argeș și ajunge la Ticveni este finalizat în proporție de 73%. Dacă lucrările continuă în ritmul actual ar putea fi dat în folosință la finalul anului viitor. Secțiunea are 9 kilometri și cuprinde două tuneluri, conform Observator.

Două din cinci secţiuni ale autostradei Sibiu-Piteşti, date deja în trafic

Autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime totală de 122 de kilometri, este împărţită în cinci secţiuni, două dintre ele fiind deja finalizate şi date în trafic. Cea mai avansată dintre cele rămase în lucru este, în prezent, secţiunea 4. Secţiunile doi şi trei au un avans al lucrărilor de aproape 5%.

Citește și Lupta de opt ani a trei ONG-uri din Iași să pună pe hartă cel mai mare proiect de infrastructură

"Cele mai grele sunt secţiunile 2 şi 3, care trec exact prin munţi. Secţiunile montane, cele mai dificile, aproximativ 60 de kilometri, vor avea o cotă maximă de înălţime undeva la 500 de metri ca altitudine" a relatat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.

Noile drumuri necesită lucrări de consolidare în munţi

Cele două porţiuni de drum de mare viteză vor avea nouă tuneluri şi în jur de 90 de viaducte. Constructorul va trebui să execute inclusiv lucrări de consolidare în munţi.

Citește și VIDEO Lucrare de „calitate”! Podul Golden Gate de la Brăila, deschis în 2023, reasfaltat a 5-a oară

 

"Cel mai probabil cred că în 2028 este posibil să circulăm de la Sibiu la Piteşti. Sunt discuţii pe zona de mediu, mai avem nevoie de nişte rectificări ale acordului de mediu" a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol

"Dacă se va continua ritmul din ultimii trei ani am speranţa că într-un orizont de timp de timp de trei, patru ani vom ajunge la această reţea decentă de autostrăzi şi drumuri expres în România" au fost spusele ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te