Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București

DE Elena Petrescu | Actualizat: 21.08.2024 - 19:51
Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București - Foto:Profimedia(imagine cu rol ilustrativ)
Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București - Foto:Profimedia(imagine cu rol ilustrativ)

Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București. Masterplanul Velo, ajuns în etapa finală de consultare,prevede o reţea principală de piste de biciclete,care să totalizeze un număr de 150 de kilometri, pe parcursul următorilor 5 ani

SHARE

Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București.

Masterplanul Velo, ajuns în etapa finală de consultare, prevede o reţea principală de piste de biciclete, care să totalizeze un număr de 150 de kilometri, pe parcursul următorilor cinci ani.

Sună ambițios. Masterplanul Velo, reţea principală de 150 km de piste de biciclete în București

La aceştia s-ar putea adăuga aproape 400 de kilometri de reţea secundară, care vor putea fi realizaţi cu implicarea primăriilor de sector, în următorii 10 ani.

Radu Andronic, reprezentatul FIP Consulting, firma care elaborează documentul, apreciază că în cazul în care planul va fi implementat, Bucureştiul va deveni un "nou Amsterdam sau un nou Paris", în condiţiile în care, în prezent, pistele de biciclete "cât de cât eficiente" din Capitală totalizează 25 de kilometri.

Citește și: Nicușor Dan, despre pistele de biciclete: Suntem în curs de a face planul Velo, un plan pentru oraș

Radu Andronic a mai declarat că pistele de biciclete reprezintă o parte din soluţia mai amplă pentru o mobilitate alternativă şi că Masterplanul Velo trebuie să fie corelat cu sistemul de transport public.

"În elaborarea planului am ţinut cont (...) de toate provocările care derivă din dezvoltarea urbană şi urbanistică a municipiului: conexiunea cu Ilfovul, conexiunea cu zonele de agrement şi cu dezvoltările imobiliare de mare amploare care sunt răsfirate în special în zonele periurbane. (...)

Dacă vom reuşi în cei 10 ani să implementăm cu totul ceea ce ne-am propus, ar fi fantastic, am deveni un fel de nou Amsterdam sau un nou Paris.

Citește și: Biciclist, lovit mortal de o mașină. Șoferul autoturismului a trecut pe roșu la semafor

Dar cred că e foarte important să ne apucăm de treabă şi să implementăm cel puţin o parte din propuneri, pentru că sunt foarte benefice pentru noi toţi", a spus el, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul ARCUB.

Radu Andronic a mai precizat că realizatorii planului propun "redistribuirea spaţiului public într-un mod echitabil" între toate modalităţile de transport.

Astfel, în vederea amenajării pistelor, este propusă o "abordare soft" în ce priveşte redistribuirea spaţiului public.

Se va urmări în primul rând reconfigurarea aliniamentelor de parcare, eliminarea acestora sau reducerea unor benzi de circulaţie. În măsură mai mică se va recurge la eliminarea unor benzi de circulaţie, restructurarea unor aliniamente de spaţiu verde sau reducerea suprafeţei trotuarului.

Arhitectul şef al Capitalei, Matei Damian, a subliniat că documentul vizează o abordare integrată, strategică.

"Prin acest Masterplan ne dorim să avem o abordare strategică, integrată, pentru tot Bucureştiul, care să evite acele situaţii în care avem piste făcute de anumite administraţii, care pornesc de nicăieri şi duc nicăieri", a spus el.

Directorul Direcţiei Investiţii din PMB, Cătălin Aflat, a declarat că documentul final va fi supus dezbaterii Consiliului General şi va sta la baza dezvoltării velo în următorii zece ani, în Capitală.

El a mai precizat că după aprobarea documentului vor putea fi obţinute finanţări europene nerambursabile pentru realizarea investiţiilor. Pe de altă parte, a evidenţiat faptul că finanţările UE vor viza doar realizarea pistelor, nu şi restul investiţiilor necesare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te