Sistemul 112, modernizat de firme controlate de Sebastian Ghiță

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 26.07.2019 - 17:54
Fugarul Sebastian Ghiță ar fi controlat firme care s-au ocupat de modernizarea sistemului 112 de la STS Foto: INQUAM Photos/Octav Ganea

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a dat 3 milioane de euro pentru modernizarea sistemului 112 unei asocieri din care făceau parte şi firme controlate de Sebastian Ghiţă.

SHARE

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a atribuit, în 2015, un contract de 12,67 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro) asocierii formate din S&T România şi Quality Business Solutions, respectiv firme ale grupului Teamnet International, despre care procurorii DNA susţin că ar fi controlate, prin interpuşi, de Sebastian Ghiţă, urmărit penal pentru mai multe infracţiuni, inclusiv spălare de bani şi evaziune fiscală.

Contractul STS viza modernizarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 în Bucureşti şi Ilfov, conform Mediafax.

Citește și Scandalosul caz al fetei ucise la Caracal. Poliția dă vina pe STS. Care au fost greșelile Poliției?

Consorțiul de firme, condus de Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) are la această licitație ca terți susținători firmele:

Firmele respective au 5 luni pentru a livra un sistem informatic la cheie, complet integrat în arhitectura Sistemului 112 şi interoperabil cu toate centrele 112 judeţene, din care fac parte echipamente IT şi software, conform anunţului de participare publicat de STS în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în martie 2015.

Compania Teamnet International era deţinută, în 2015, de Bogdan Padiu, Radu Nedelcu şi Ion Ovidiu Traşcu, foştii colegi de liceu ai deputatului Sebastian Ghiță. Compania se număra printre cele peste 50 de firme despre care procurorii DNA susţineau că sunt controlate prin interpuşi de Sebastian Ghiţă. Conturile companiei au fost puse sub sechestru de procurorii DNA, însă instanţa supremă a dispus revocarea acestei măsuri pe 9 iulie 2015, conform Mediafax.

Licitația din 2019, contestată și de-o firmă fondată de Ghiță

Licitația organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru modernizarea sistemului IT al numărului unic de urgență 112 a fost contestată luna aceasta de consorțiului condus de Telekom (din care face parte și fosta Teamnet fondată de Sebastian Ghiță), după ce un consorțiu condus de Omnilogic s-a plâns fără succes la CNSC și la DNA. Miza - peste 184,7 milioane de lei, conform Hotnews.

Citește și Țara improvizației. Răvășitor cazul fetei care a așteptat salvarea de la incompetenți

Consorțiul de firme, condus de Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) are la această licitație ca terți susținători firmele: 

- Mediatel Data, World Profesional Services - fosta Teamnet fondată de fostul deputat PSD Sebastian Ghiță, Industrial Computer Group, Trencadis Corp  și ca subcontractanți pe: Nova Tech Integrated Solutions (firmă controlată de Andrei Cruceru, un fost manager pentru vânzări către sectorul public la Asesoft International, compania fondată de Sebastian Ghiță), Industrial Computer Group și All Business Management).

Consorțiul condus de Telekom cere anularea rezultatului procedurii de atribuire din data de 1 iulie 2019, prin care comisia de evaluare din STS a declarat admisibilă și câștigătoare oferta depusă de un alt consorțiu, condus de Orange România.

Orange a depus ofertă în asociere cu francezii de la Atos Convergence Creators, și având ca subcontractanți pe: Felix Telecom, Atos Spain SA, Radcom și Greensoft.

În plus, în contestația la CNSC, Telekom cere reevaluarea ofertei sale, precum și obligarea STS la plata cheltuielilor de judecată.

În contestația depusă, consorțiul condus de Telekom susține că oferta asocierii Orange-Atos ar fi trebuit declarată ca inacceptabilă de către STS, deoarece nu ar fi îndeplinit una dintre condițiile de participare la licitație, respectiv aceea de a dovedi că a mai implementat contracte similare în ultimii 3 ani în valoare cumulată de 10 milioane lei fără TVA.

În sprijinul acuzațiilor, Telekom analizează toate contractele prezentate de Orange ca experiență similară, susținând că niciunul nu ar avea ca obiect dezvoltarea de aplicații de tip call center, așa cum se cere în licitația pentru modernizarea 112.

În plus, Telekom mai arată că și dacă s-ar considera că asocierea Orange-Atos a depus o ofertă admisibilă, câștigătoare ar fi trebuit declarată tot oferta sa, deoarece ar fi oferit o perioadă suplimentară de garanție și suport tehnic de până la 10 ani, conform Hotnews.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.