Potrivit documentului, în 2018 rata medie a mortalității rutiere în Uniunea Europene a fost de 49 de decese la un milion de locuitori, în scădere față de 2010 când s-a înregistrat o rată a mortalității de 63 de decese la un milion de locuitori. Și în urmă cu nouă ani, tot România conducea în acest funest clasament, înregistrând 117 morți rezultați în urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori.
Pentru al doilea an consecutiv, Norvegia este liderul clasamentului, cu cea mai mică rată a mortalității rutiere, 20 de decese la un milion de locuitori. Urmează Elveția și Marea Britanie, cu mai puțin de 27,5 decese rutiere la un milion de locuitori în 2018, potrivit G4media
La coada clasamentului se află România și Bulgaria, cu o rată a mortalității de 96, respectiv 87 de decese la un milion de locuitori.
Potrivit raportului de anul trecut privind siguranța rutieră în UE, numărul accidentelor rutiere fatale din România a înregistrat o ușoară creștere în 2017, față de 2016, ajungând la 98 de cazuri raportate la un milion de locuitori, ceea ce reprezintă dublul mediei UE (49 cazuri), situând România pe primul loc în Europa.
Deși tendința de scădere a numărului de cazuri fatale este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale până în 2020, comparativ cu 2010, va fi foarte dificilă. În plus, s-a estimat că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave în 2017, printre care o proporție însemnată este reprezentată de participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliștii și motocicliștii.