Presa care nu a prins bani de la Guvern are o nouă șansă. Nu s-au cheltuit încă cei 50 milioane €

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 01.09.2020 - 12:44
Captură din spotul Guvernului privind protecția la COVID-19

Televeziunile, radiourile, site-urile și publicațiile pe hârtie care nu au apucat să ia bani de la guvern în prima etapă a  campaniei de informare pe tema COVID-19 au o nouă șansă, dacă se înscriu până pe 31 octombrie 2020.

SHARE

Secretariatul General al Guvernului și Autoritatea pentru Digitalizarea României au anunțat redeschiderea platformei media.gov.ro, în care instituțiile de presă se pot înregistra pentru a participa la campania de informare publică a Guvernului de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.

Din luna mai a.c., Guvernul difuzează contra cost, mai multe mesaje pe această temă prin intermediul programelor de televiziune şi radio, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, dar și media online, dar și prin prin panouri amplasate în localităţi.

Suma alocată inițial a fost de Guvern a fost de 40 de milioane de euro, dar fondurile au fost crescute până la 50 de milioane de euro printr-o modificare adusă de PSD în Parlament la ordonanța de urgență.

Astfel, inițial era prevăzută suma de 200.000.000 de lei, inclusiv TVA, dar parlamentarii social deomocrați au schimbat prevederea în sensul că fondurile respective sunt fără TVA. 

În noua etapă a campaniei, Guvernul vrea să extindă și aria de mesaje adresate populației, în sensul în care să îi învețe pe români cum să se comporte când merg din nou la restaurantele sau la cinematografele redeschise de la 1 septembrie.

„Se vor derula şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale şi de promovare a produselor şi serviciilor româneşti. Campaniile de informare se desfășoară pe o perioadă de 180 de zile de la data încheierii contractelor de prestări servicii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020 (perioada și termenul au fost prelungite de Legea nr. 164/2020).

Campaniile de informare vor conţine şi materiale noncomerciale pentru promovarea următoarelor industrii româneşti: turism, industria IT, agricultură şi zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate în limba română şi, în mediul online, în limbi de circulaţie internaţională precum engleză, franceză şi germană.

De asemenea, pentru materialele care urmează să fie difuzate în cadrul campaniilor naţionale, va fi finanțată traducerea şi adaptarea materialelor care vor fi difuzate în cadrul campaniilor de informare publică în limbile minorităţilor naţionale”, se arată într-un anunțat al Secretariatului General al Guvernlui.

Instituțiile media care doresc să participe la campania de informare publică a Guvernului trebuie să completeze o cerere de participare însoțită de o declarație pe propria răspundere privind respectarea condițiilor de eligibilitate, conform prevederilor art. 2 din OUG nr. 63/2020, precum și includerea datelor conform  art.4 din OUG nr. 63/2020 (modificări intervenite prin Legea nr. 164/2020), care vor fi încărcate în platforma web de desfășurare a campaniei, media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

La sfârşitul fiecărei luni calendaristice, în baza datelor comunicate de solicitanţi, Secretariatul General al Guvernului va publica pe pagina de internet raportul generat prin aplicaţia web gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României cu cererile validate, sumele alocate fiecărui participant la campanie, condiţiile contractuale de derulare a campaniei.

La noua etapă poate participa și presa care a luat deja bani de la stat, iar în acest caz este nevoie de doar de un act adițional la actualul contract.

Cei mai mulți bani la Dan Voiculescu

În prima etapă a acestei campanii organizate de Guvern, Grupul Intact a lua cea mai mare „felie", potrivit calculelor inițiale: peste 3,3 milioane de euro pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar și prin Jurnalul Național și site-urile grupului, scrie Pagina de Media.

Grupul Pro TV (care include televiziunile plus mai multe site-uri) urma să primească circa de 1,8 milioane de euro.

La online, cei mai mulți bani - jumătate de milion de euro pentru patru luni - au mers către grupul lui Radu Budeanu (prin două firme), care are site-urile prosport.ro (cu secțiunea tacataca.ro, axată pe generarea de clickuri, gândul și cancan.ro.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te