Poveste de succes a ieșeanului care vinde cireșe de milioane de euro, de la Iași la Paris. Compania lucrează peste 100 ha de plantații pomicole în zona Cotnari. Fructele ajung din fabrica ieșeană în majoritatea țărilor europene. Ele sunt comercializate sub brandul „Panere“, organizație ce reunește 20 de producători de fruct.
Poveste de succces a ieșeanului care vinde cireșe de milioane de euro, de la Iași la Paris
Cerasus Grup, unul dintre cei mai mari producători și comercianți de cireșe din România este din Iași. Lucrează peste 100 de hectare cu plantații pomicole, livezi care se întind în zona Cotnari.
Organizația reunește 20 de producători de fructe sub brandul „Panere“ și funcționează, totodată, asemenea unei case de comerț pentru zeci de pomicultori din regiunea Moldovei, de la Suceava, până la Galați.
Din fabrica de la Cotnari cireșele ajung în toate marile lanțuri de magazine din România, dar și în majoritatea țărilor europene.
Cerasus Grup, unul dintre cei mai mari producători și comercianți de cireșe din România a încheiat sezonul, cu vânzări de 2,5 milioane de euro. Compania este din Iași, din satul Cotnari și este condusă de Bogdan Băianu, fondatorul brandului de fructe „Panere“.
Înființată în 2006, Cerasus Grup este acum o organizație din care fac parte 20 de producători de fructe din județul Iași.
Sunt oameni care lucrează, în total, 100 de hectare cu livezi de cireși, care îmbracă dealurile Moldovei. Cea mai mare suprafață îi aparține familiei Băianu. Ei dețin în total, circa 70 de hectare, iar restul este completat de livezile fermierilor din asociație.
Fructele sunt fotografiate din 18 unghiuri diferite
Odată recoltate, cireșele ajung în fabrică unde tehnologia preia partea de sortare și ambalare. Aici, mai totul este automatizat. De la utilaje precum hydrocoolere, responsabile cu spălarea sub dușuri reci, până la stații de sortare optică, echipamente ultramoderne care fac posibilă fotografierea fiecărui fruct în parte, din 18 unghiuri diferite, pentru a detecta și cele mici defecte.
Chiar și la interior. Pe sezon, asta înseamnă aproximativ 500 de milioane de fotografii.
Practic, aici se decide drumul fiecărui fruct.Un ambalaj în spatele căruia ajung, anual, între 1.100 și 1.200 de tone de cireșe, din peste 12 soiuri diferite. Vorbim de fructe, cu o prezență la raft în toate marile lanțuri de magazine din țară, dar și în afara granițelor, unde cei mai mari cumpărători sunt Olanda, Franța și Italia.