O nouă escrocherie se extinde cu repeziciune. E-mailurile și mesajele text care pretind că provin de la PayPal continuă să apară. Clienții nu ar trebui să deschidă aceste mesaje pentru propria lor protecție, avertizează autoritățile.
Mulți utilizatori au integrat deja furnizorul de servicii de plată digitală PayPal în viața lor de zi cu zi. Printre altele, utilizați aplicația mobilă pentru a face achiziții online sau pentru a trimite rapid bani prietenilor și familiei.
Cu toate acestea, fraudatorii folosesc exact această familiaritate pentru a atrage consumatorii nebănuiți într-o capcană
O nouă escrocherie se extinde cu repeziciune. Mare grijă la plățile online. Nu deschide acest mesaj
Nu este neobișnuit ca PayPal să trimită mesaje clienților - fie prin e-mail, SMS sau prin aplicație. Aceste notificări informează utilizatorii, de exemplu, despre tranzacții sau funcții noi.
O nouă escrocherie se extinde cu repeziciune. Mare grijă la plățile online. Nu deschide acest mesaj - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Dar dacă există un mesaj în căsuța de e-mail care solicită acțiuni, de exemplu din cauza unei presupuse suspendări iminente a contului, se recomandă prudență.
Acesta este un semn comun al unui mesaj fraudulos, cunoscut și sub numele de phishing (o înșelătorie online). Infractorii pretind că sunt de la PayPal și încearcă să atragă consumatorii într-o capcană în numele furnizorului de servicii de plată.
Avertismente PayPal: fraudatorii pun în mod deliberat clienții sub presiune
Site-ul oficial al companiei notează că astfel de mesaje sunt adesea scrise în mod deliberat pe un ton alarmist, de exemplu îndemnând utilizatorii să-și actualizeze contul imediat.
Cele mai frecvente linii de subiect ale e-mailurilor false sunt:
-Ai fost plătit prea mult.
-Ați primit o plată.
-Acționați înainte ca contul dvs. să fie interzis.
Avertismente PayPal: fraudatorii imită designul furnizorului de servicii de plată în mesaje
De asemenea, escrocii imită adesea stilul de comunicare și designul unei companii precum PayPal pentru a câștiga încrederea victimelor lor.
Citește și: Nu instalați aceste aplicații pe telefon! Înșelătoria a luat amploare în România. Ce fac escrocii?
Scopul lor principal este să-i atragă către un site web fals printr-un link în SMS sau e-mail. Acolo, escrocii le cer clienților să introducă informații personale, cum ar fi parolele.
Clienții DHL sunt , de asemenea, vizați în mod repetat de astfel de escrocherii. Consumatorii care își dezvăluie datele private infractorilor se pot aștepta să piardă mulți bani.
Potrivit Oficiului Federal pentru Securitatea Informației (BSI), infracțiunile cibernetice care încep cu atacuri de phishing direcționate provoacă daune economice de milioane de euro în fiecare an.
Citește și: O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €”
Avertismente PayPal: e-mailurile de phishing conțin caracteristici tipice
Un salut impersonal, linkuri false, amenințări și un subiect atrăgător - toate acestea sunt caracteristici tipice ale mesajelor de phishing.
Avertismente PayPal: Acesta este modul în care clienții recunosc SMS-urile și e-mailurile reale de la furnizorul de servicii de plată
Pentru clienții atenți, e-mailurile autentice de la PayPal sunt ușor de recunoscut, așa cum explică furnizorul de servicii de plată pe site-ul său.
Citește și: O escrocherie face victime. Românilor li se oferă locuri de muncă. La ce mesaj să NU răspundeți?
Acestea conțin sigla companiei și o bifă în vizualizarea căsuței de e-mail. Furnizorii precum Apple, Gmail sau Yahoo ajută la diferențierea mesajelor de phishing de mesajele reale cu această funcție.
Recunoașterea SMS-urilor false de la PayPal este, de asemenea, mai ușoară decât credeți. Clienții ar trebui să fie atenți la numerele oficiale (de exemplu 729725 sau 72975). De obicei, consumatorii primesc mesaje scurte numai după ce au încercat să se autentifice. Dacă un mesaj text sosește fără niciun motiv aparent, este probabil o tentativă de fraudă, scrie ruhr24.de.