O idee trăznită: patronii unor restaurante din Brașov se transformă vineri în cerșetori

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 17.05.2021 - 22:47
Afișul campaniei  organizate de Breasla Cârciumarilor, fragment Brașoveni
Afișul campaniei organizate de Breasla Cârciumarilor, fragment Brașoveni

Proprietarii mai multor restaurante din Brașov au anunțat că se transformă vineri în „cerșetori”, pentru a atrage atenția autorităților asupra fenomenului cerșetoriei, tot mai prezent în centrul istoric al orașului.

SHARE

Mai multor proprietari de restaurante din Brașov, grupați în asociația „Breasla Cârciumarilor Brașoveni, le-a venit ideea trăznită de a se transforma în cerșetori vineri, pe strada Republicii, din centrul vechi al orașului, de la orele 15.00.

„Breasla Cârciumarilor Brașoveni a demarat un proiect – mesaj, destinat turiștilor și localnicilor, pentru conștientizarea inutilității gestului de a da bani cerșetorilor stradali.

Îngrijorați de amploarea pe care a luat-o fenomenul cerșetoriei în întregul oraș, am luat hotărârea să lansăm un îndemn către localnici și turiști, pentru evitarea oferirii de bani.

Citește și: Americanii au golit conturile hackerilor ruși „Darkside” și le-au închis serverele

Banii oferiți oamenilor străzii ajung, cel mai des, în mâna celor care gestionează fenomenul, a celor care exploatează sărăcia și neștiința celor săraci.

Propunerea Breslei este ca fiecare din noi să ne îndreptăm bunăvoința către asociații sau fundații care au ca scop strângerea fondurilor destinate celor defavorizați și gestionarea lor în funcție de priorități.

Oferirea de bani celor care cerșesc nu reprezintă un ajutor real, creează o plajă de oameni, mai ales copii, care sunt exploatați zilnic, fără ca ‘munca’ lor să ducă la un viitor mai bun.Cei mai mulți copii trimiși pe străzi sunt neîngrijiți, nemâncați, abuzați fizic, epuizați psihic.

Citește și: Andreea Marin: M-am măritat cu Bănică din iubire, nu din interes. Azi, e doar tatăl copilului meu

Avem datoria, ca societate, să ajutăm acești oameni, dar nu în felul în care o facem acum.

Pentru realizarea afișelor am colaborat cu artistul brașovean George Roșu, comunicarea fiind făcută în patru limbi: română, maghiară, germană și engleză”, a anunțat Breasla Cârciumarilor.

Printre cei care vor „cerși” se numără proprietarii Deane’s Pub, Bistro de l’Arte, Next Door, Opus 9 și Pilvax.

Aceștia au anunțat că acțiunea, gândită sub sloganu „Nu Da”, este menită să atragă atenția asupra fenomenului cerșetoriei care a luat amploare în centrul vechi al Brașovului și, mai ales, asupra legislației deficitare care nu ajută la stoparea fenomenului, potrivit publicației BizBrașov.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te