O familie din Alba Iulia a obţinut în justiţie oprirea lucrărilor la Autostrada Sebeş - Turda

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 12.11.2019 - 11:06
Autostrada Sebeş – Turda, construită la câțiva metri de locuințele oamenilor/Foto: G4media

O familie din Alba Iulia, care s-a plâns că este grav afectată de construcţia autostrăzii Sebeş – Turda, aflată la doar la câţiva metri de locuinţa acesteia, a obţinut în instanţă suspendarea lucrărilor până la montarea unor panouri care să asigure izolarea fonică a casei.

SHARE

Decizia este definitivă, provizorie şi executorie de îndată, fără somaţie şi fără trecerea vreunui termen.

Problema a plecat de la faptul că autoritățile au îngustat culoarul de expropriere strict în jurul gospodăriilor și i-au ocolit, astfel că acum, mai multe familii din Oarda, un cartier al municipiului Alba Iulia, se află în zona de protecție a autostrăzii. Mai mult, zona de siguranță a autostrăzii, care presupune în zonă un zid de beton și umplutură, va ajunge la doar 2 metri de colțul uneia dintre case.

Oamenii au reclamat că instituțiile statului din Alba, care ar trebui să supravegheze respectarea indicatorilor asumați de constructor prin acordul de mediu și celelalte legi care ar trebui respectate, îi ignoră.

Familia Lăncrănjan are mai multe procese pe rol cu autoritățile statului. Curtea lor, precum și o parte din casă, au fost trecute fără știrea și voia lor, în extravilanul localității. O altă bucată de casă este în intravilan. La doar câțiva metri de casa acestei familii, a fost construit un viaduct. Utilaje imense, ridicând sute de tone, foraje, praf și un zgomot infernal, reprezintă ”mediul” în care trăiesc zilnic.

Oamenii sunt atât de disperați încât ar fi acceptat chiar și o soluție de relocare pe perioada lucrărilor. Evident că nu s-a întâmplat.

„Problemele datează din 2013, când am aflat din media că suntem în culoarul unei autostrăzi, că va veni autostrada în această zonă, deși toată lumea din Oarda știa că acest culoar este în altă parte, adică cu 200 de metri mai jos. În 2009 s-a obținut un acord de mediu pentru acea zonă. Era un drum express. S-a reluat acest proiect în 2013, modificându-se din drum express în autostradă. Peste noapte s-a schimbat și traseul”, spune Flori Lăncrănjan, potrivit G4media.

Flori Lăncrănjan a cerut la momentul respectiv explicații de la autorități și a avertizat cu privire la disconfortul pe care oamenii îl vor resimți. Oamenii au strâns chiar și semnături, pentru scoaterea autostrăzii în afara localității.

Printr-o decizie a Consiliului Local Alba Iulia, zona a fost ”reamenajată”, astfel că o parte din casă a ajuns acum în intravilan și o altă parte în extravilan. Instituțiile statului nici măcar nu s-au sincronizat, după atâția ani. La cartea funciară, terenul figurează ca fiind în intravilan, iar la taxe și impozite în extravilan.

În ceea ce privește casa… „Construcția este și în intravilan, și în extravilan. Din totalul de 1140 de metri pătrați, mai avem în intravilan 290 de metri pătrați”, spune Florin Lăncrănjan.

Așa s-a ajuns în instanță. După mulți ani în care spune că a fost ignorată de autorități, Flori Lăncrănjan a obținut o decizie favorabilă: oprirea lucrărilor până la montarea unor panouri și izolarea fonică a casei.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.