O escrocherie bancară ușor de recunoscut continuă să facă victime. Cum deosebești un mesaj fraudulos


Escrocii reușesc să facă victime cu metode învechite. Oamenii nu sunt atenți la detalii și rămân fără bani. Experții arată câteva caracteristic ale mesajelor periculoase care vă poate ajuta să vă protejați de fraudă.
Când vine vorba despre conturile bancare, oamenii ar trebui să fie mai atenți, spun specialiștii în securitate cibernetică. Sunt foarte multe metode de înșelătorie care îi lasă pe clienții băncilor fără bani.
Interesant este că, de obicei, escrocii folosesc metode simple, uneori ușor de detectat și cu toate acestea, sunt foarte mulți care devin victimele acestora.
O escrocherie bancară ușor de recunoscut continuă să facă victime. Cum deosebești un mesaj fraudulos
Un e-mail trimis de o instituție bancară trebuie luat în serios de destinatarul acestuia. Pot fi informații despre schimbarea politicii băncii, despre oferte bancare, etc.
Citește și: O nouă escrocherie întrece orice limită. Un simplu „Bună ziua”, spus la telefon, te poate lăsa falit
Dar, escrocii se folosesc de siglele instituțiilor bacncare pentru a-i atrage pe oameni în cursă.
Un simplu click pe un link fraudulos poate aduce prejudicii serioase celor care nu sunt atenți.
Experții prezintă câteva caracteristici ale e-mailurilor frauduloase care sunt ușor de recunoscut de oricine.
1. Greșeli de ortografie și gramatică: O caracteristică tipică a e-mailurilor frauduloase este structura incorectă a propozițiilor.
Citește și: „Bună, ești acasă?” Dacă primești acest mesaj, escrocheria a început deja. Îți fură datele și banii
2. Design slab: De obicei, designul e-mailului pare neprofesionist. Sigla și butonul către care se face legătura apar pixelate și neatractive. De obicei lipsește o structură clară, ceea ce diminuează și mai mult impresia generală. Este important de menționat, însă, că multe e-mailuri de tip phishing seamănă acum înșelător cu e-mailurile reale.
Un e-mail suspect poate duce la prejudicii serioase - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
3. Butoane cu linkuri: E-mailurile de tip phishing conțin adesea linkuri care pot reprezenta o amenințare semnificativă, în special pentru clienții băncilor. Dacă dați clic pe astfel de linkuri, accesați de obicei site-uri web manipulate de infractorii cibernetici. Oricine își introduce datele personale acolo riscă să fie interceptate și utilizate în mod abuziv.
Citește și: Escrocherie în numele unei instituții din România. Totul începe cu un apel. Rămâi fără bani
4. Persoane sau organizații cunoscute: Escrocii care practică phishing își trimit adesea e-mailurile în numele unor bănci mari sau al unor platforme cunoscute precum PayPal pentru a inspira încredere victimelor lor. Aceștia au baze extinse de clienți. Escrocii speră să obțină acces la date personale prin intermediul numelui.
5. Nevoie urgentă de acțiune în cazul e-mailurilor frauduloase: „Acțiune necesară” – acestea sunt cuvintele pe care escrocii le folosesc pentru a-și convinge victimele să dea click pe butonul conectat.
Citește și: O escrocherie nouă îți fură datele și nu poate fi oprită. Cum te pot manipula hackerii? Nu te prinzi
6. Amenințări: Dacă mesajul amenință cu restricții sau suspendări ale contului, există șanse mari ca acesta să fie o capcană de tip phishing. De exemplu, în unele mesaje, clienții băncii afectați sunt îndemnați să „actualizeze cât mai curând posibil” pentru a evita o presupusă restricție
7. Introduceți informații personale: Escrocii care practică phishing le cer adesea victimelor lor să își actualizeze informațiile personale, cum ar fi numărul de telefon, IBAN-ul și adresa, în e-mailurile lor. Cei care dau curs acestor solicitări riscă să își piardă datele, scrie ruhr24.de.