Una dintre principalele modificări aduse de noul proiect: traseul din dreptul municipiului, care trece prin partea de nord, este mai aproape de oraş decât traseul anterior. De altfel, sectorul Ungheni - Leţcani este şi cel mai complicat din întreg traseul. „Construirea acestui sector va fi costisitoare. În zona de nord a Iaşului fără tuneluri nu cred că reuşim”, spune ieşeanul Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Citește și: Românii bolnavi refuză să fie transferați la spitalele din străinătate. Se tem ca vor muri de foame
Proiectantul a stabilit traseul final pentru autostrada Iaşului. Este vorba despre tronsonul Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ, sector care face parte din autostrada A8. După analiza mai multor trasee, Consitrans a propus Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o rută care evită tranzitarea unor zone protejate, dar care ar putea presupune posibile demolări de locuinţe şi afectarea unor zone în curs de dezvoltare rezidenţială. CNAIR încă nu a avizat traseul: înainte de acest pas, autoritatea centrală a solicitat un punct de vedere de la consultantul Comisiei Europene (Jaspers).
Continuarea, în Ziarul de Iași.