Nou control ANPC: inspectorii propun închiderea a patru magazine Auchan din Bucureşti

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 01.11.2021 - 22:34
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus închiderea a patru unităţi Auchan din Bucureşti. / Foto: dcbusiness.ro
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus închiderea a patru unităţi Auchan din Bucureşti. / Foto: dcbusiness.ro

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus închiderea a patru unităţi Auchan din Bucureşti - magazinele Auchan Titan, Vitan, Militari şi Berceni - pe o perioadă de cel mult 6 luni, în urma abaterilor importante descoperite la controalele de luni, 1 noiembrie.

SHARE

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, controalele întreprinse de echipe ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) din Regiunea Bucureşti-Ilfov - coordonate de vicepreşedintele ANPC, Mihai Culeafă, directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi comisarul şef al CRPC Bucureşti-Ilfov, Ionuţ Voevozeanu - în zonele alimentare ale magazinelor din marile lanţuri de hipermarketuri au continuat. Astfel, în data de 1 noiembrie 2021, au fost efectuate verificări ale modului în care este respectată legislaţia în vigoare, în domeniu, la patru puncte de lucru din Capitală ale Auchan România (magazinele Auchan Titan, Vitan, Militari şi Berceni).

Citește și: FOTO Cora a încercat să ocolească regulile. ANPC a găsit nereguli și a închis două magazine

În urma controlului, au fost înregistrate abateri importante, care au dus la amenzi contravenţionale în valoare totală de 102.000 de lei şi dispunerea unor măsuri complementare importante, printre care oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare neconforme identificate în cele patru magazine şi propunerea de închidere pe o durată de cel mult 6 luni a celor patru unităţi.

De asemenea, ANPC a propus oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată: mezeluri/brânzeturi, gastro, cofetărie, pâine, cofetărie - Auchan Vitan; carne, mezeluri şi lactate, brutărie, gastro, cofetărie, măsline vrac - Auchan Militari; peşte, gastro, cofetărie, mezeluri/brânzeturi, carne afumată - Auchan Titan; carne pasăre, lactate, ouă, carmangerie, peşte congelat, măsline, mezeluri/brânzeturi, gastro - Auchan Berceni.

Citește și: Proștii și frustrații au făcut AUR mare. Sunt mai mulți decât credeam
 

Cele mai frecvente abateri descoperite în hypermarket-urile Auchan din București

Potrivit comunicatului, cele mai frecvente abateri de la legislaţia în vigoare, constatate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au fost: comercializare fructe şi legume care prezintă modificări organoleptice de aspect, culoare, consistentă, fiind improprii consumului uman (prezenţă a mucegaiului, grad de coacere neuniform, consistenţă moale la palpare, exemplare depreciate, lovituri mecanice etc.), lipsa informării consumatorilor asupra faptului că, la anumite sortimente de citrice, coaja nu este destinată consumului uman; comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită; nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor calde, de minimum +60 grade C, la raionul gastro; nerespectare temperaturii indicate de producători, pentru o serie de produse alimentare; utilizarea unor materii prime cu data limită de consum depăşită; utilizarea unor bureţi de sârmă şi coşuri de gunoi fără capac, în zona de gătire, precum şi a unor ustensile deteriorate; utilizarea meselor de expunere a produselor calde fără a fi igienizate corespunzător; existenţa unor ventilatoare ale agregatelor frigorifice, precum şi agregate frigorifice neigienizate; existenţa la vânzare, la vitrina asistată, a unor produse fără a avea etichete cu data deschiderii pentru a se putea stabili conformitatea acestora; la vitrinele asistate conţinând mezeluri/brânzeturi/carne refrigerată vrac, carne afumată vrac, rafturile de expunere a produselor de panificaţie şi spaţiul de depozitare al produselor de cofetărie, au fost constatate prezenţa ruginei, vopsea exfoliată, insecte moarte, fire de păr, zone oxidate, acumulare de apă provenită din nefuncţionarea corespunzătoare a agregatelor frigorifice, lichid provenit de la produse din carne ambalată, prezenţa prafului în strat gros pe rafturi şi ventilatoare, prezenţa de resturi alimentare.

Citește și: Adrian Mutu a luat și plasă. Julia Chelaru, Exotic: „Îmi era frică de fotbaliști. Acum îmi pare rău”

În plus, comisarii au mai identificat: absenţa, de pe etichetele de produs, a menţiunilor privind prezenţa ingredientelor cu potenţial alergen, în produsele preparate în magazine şi alte deficienţe de etichetare a produselor realizate în unitate; prezenţa unor arsuri de la congelare la produsele congelate sau a unor acumulări de gheaţă în ambalaj; utilizarea unor cântare fără verificări metrologice periodice; comercializarea diferitelor tipuri de murături (în oţet), constatându-se faptul că nu se precizează originea oţetului, precum şi faptul că acestea sunt prezentate ca murături în oţet, iar în lista de ingrediente se declară acid acetic.

"ANPC supraveghează cu maximă atenţie, în continuare, piaţa pentru a verifica modul în care operatorii economici respectă reglementările în vigoare, în domeniu, şi îi asigură pe cetăţeni că depune toate eforturile necesare pentru ca eventualele încălcări ale drepturilor consumatorilor să fie prevenite sau stopate", se precizează în comunicat. 

Reprezentanții Auchan au trimis următorul comunicat: "Confirmăm faptul că reprezentanți ai ANPC au derulat astăzi un control în câteva magazine. Autoritatea ne-a sesizat mai multe aspecte, diferite de la un magazin la altul, a căror remediere a fost dispusă imediat, fiind deja finalizată în cea mai mare măsură. Urmează să transmitem către OPC București, mâine dimineață, solicitările ce se impun în vederea redeschiderii către consumatori a zonelor supuse controlului din magazinele în cauză.

Toate magazinele noastre au sisteme de audit și control al calității, avem implementată respectarea standardelor ISO pentru managementul calității - fiecare hipermarket beneficiind și de un responsabil de calitate dedicat acestora - toate cu scopul de a răspunde cât mai bine prevederilor legale. De asemenea, magazinele noastre respectă măsurile pentru protecție sanitară împotriva Covid-19. Ne asigurăm clienții că vom crește și mai mult gradul de vigilență și control în această perioadă."

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te