Nicușor Dan, în bătălia pentru PMB: E obligatorie o dezbatere privind banii pentru biserici

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 09.12.2019 - 15:39
Nicușor Dan/Foto: Epoch Times

Nicușor Dan susține că, dacă va ajunge primar al Bucureștiului, va susține abrogarea taxei Oxigen introdusă de Gabriela Firea și că este obligatorie o dezbatere privind banii pentru biserici, deoarece bucureștenii trebuie să decidă dacă vor să contribuie sau nu.

SHARE

Nicușor Dan a declarat, pentru Hotnews, că între proiectele sale de infrastructură se numără sistemul de management al traficului, Șoseaua de Centură și introducerea unui tramvai prin Piața Unirii.

El este susținut de USR București în cursa pentru Primăria Capitalei, însă precizează că nu va candida, dacă Opoziția va avea un candidat unic și nu va fi el acela.

„Traficul - sunt mai multe paliere: unul dintre ele este managementul traficului, adică să ajungi la 700-800 de intersecții semaforizate. Al doilea palier este pe transportul public - de optimizat traseele, de conectare și reconfigurare de trasee. Mai este o problemă de linie unică - linii dedicate pentru autobuz sau să reușești să iei mașinile care sunt parcate pe prima bandă și aici se ajunge la strategia pentru parcare. Trebuie ca toate locurile de parcare să fie inventariate de primării, trecute în sistem informatic și prin politica de prețuri să stimulezi să parcheze în locuri unde nu ar parca de obicei”, a susținut Nicușor Dan.

Referitor la banii pentru biserici, Nicușpr Dan a declarat că este una dintre chestiunile la care bucureștenii trebuie să răspundă.

„În proiectul de buget, înainte de a-l propune, o să existe cinci întrebări importante, pe cinci alocări importante.
Eu sunt un candidat care vrea să fie votat și de cei care doresc și care nu doresc să fie dați bani pentru biserici. O dezbatere publică e obligatorie. Dacă bucureștenii spun că nu vor, nu dăm.”

Despre taxa Oxigen, acesta a spus că în formula actuală nu rezolvă „nici traficul, nici poluarea. Taxarea, în viziunea mea, trebuie să existe un preț pentru folosirea mașinii în detrimentul transportului public. Taxa trebuie inclusă în prețul parcării. Până transportul public nu devine funcțional, mi se pare disproporționată această măsură (taxa oxigen). Voi susține abrogarea”.

Candidatul independent susținut de USR București a mai vorbit despre rețeaua de termoficare, a cărei modernizare, în mandatul său, ar fi fezabilă la 100 de km de rețea pe an.

„Avarii vor mai fi, numai că proporția lor va fi mai mică dacă se va acționa acolo unde este cea mai mare nevoie. Din punct de vedere tehnic, totul ține de viteza de execuție, de caietul de sarcini care să oblige prestatorul să lucreze în 3 schimburi. (...) Nu e tehnic posibil ca mai devreme de 10 ani să putem să ne racordăm toți la centrale de apartament și asta ar face ineficient sistemul centralizat. Noi trebuie să câștigăm încrederea cetățenilor în sistemul centralizat”, a declarat acesta.

Cât despre problema târgurilor și ornamentelor, Nicușor Dan susține că soluția e „de bun simț: Viena are aceleași ornamente de 20 de ani”.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.