Ne sunt ascultate telefoanele pentru ca, apoi, să fim bombardați cu reclame țintite? Ce se confirmă?

DE Alex Darvari | Actualizat: 07.09.2024 - 11:46
Ne sunt ascultate telefoanele pentru ca, apoi, să fim bombardați cu „reclame țintite?” - Foto: Freepik
Ne sunt ascultate telefoanele pentru ca, apoi, să fim bombardați cu „reclame țintite?” - Foto: Freepik

Ne sunt ascultate telefoanele pentru ca, apoi, să fim bombardați cu „reclame țintite?” Dezvăluiri recente sugerează că aceste îngrijorări ar putea fi justificate.

SHARE

De ani de zile, utilizatorii de smartphone-uri au suspectat că dispozitivele lor le ascultă conversațiile pentru a difuza reclame direcționate. Acum, dezvăluiri recente sugerează că aceste îngrijorări ar putea fi justificate.

Citește și: Nouă lovitură pentru piața țigărilor. Publicitatea la orice tip de țigări a fost interzisă

Un pachet de prezentare divulgat de CMG Local Solutions, o filială a Cox Media Group (CMG), detaliază o metodă pe care o numește „ascultare activă”. Această metodă utilizează inteligența artificială pentru a combina datele vocale cu datele comportamentale online pentru a furniza publicitate hiper-țintă.

Ne sunt ascultate telefoanele pentru ca, apoi, să fim bombardați cu „reclame țintite?” 

Documentul afirmă: „Agenții de publicitate pot asocia aceste date vocale cu date comportamentale pentru a viza consumatorii din piață”. În continuare, se spune că tehnologia poate identifica consumatorii „gata de a cumpăra” și poate crea liste de reclame pe baza intențiilor lor verbale.

Citește și: Cresc telefoanele mobile riscul de cancer cerebral? Verdictul celui mai amplu studiu de până acum

Un purtător de cuvânt al CMG a declarat pentru Newsweek că „afacerile CMG nu au ascultat niciodată nicio conversație și nici nu au avut acces la nimic în afara seturilor de date agregate, anonimizate și complet criptate ale terților, care pot fi utilizate pentru plasarea de reclame”.

Cu alte cuvinte, CMG a achiziționat seturi de date vocale existente de la furnizori terți pentru a le combina cu alte surse. Compania s-a referit la prezentarea de diapozitive ca fiind „materiale depășite pentru un produs pe care CMG Local Solutions nu îl mai vinde”, adăugând că „deși produsul nu a ascultat niciodată clienții, acesta a fost întrerupt de mult timp pentru a evita percepția greșită”.

Amazon a negat implicarea

Un purtător de cuvânt al Amazon a declarat pentru Newsweek: „Amazon Ads nu a lucrat niciodată cu CMG la acest program și nu are planuri să facă acest lucru”

Un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru Newsweek: „Toți agenții de publicitate trebuie să respecte toate legile și reglementările aplicabile, precum și politicile noastre Google Ads, iar atunci când identificăm anunțuri sau agenții de publicitate care încalcă aceste politici, vom lua măsurile corespunzătoare.”

Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru: „Meta nu utilizează microfonul telefonului dvs. pentru a direcționa reclame și am făcut asta public despre acest lucru de ani de zile. Ne adresăm CMG pentru a-i determina să clarifice faptul că programul lor nu se bazează pe datele Meta.”

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te