Lovitură pentru propaganda rusească. Meta, care deține Facebook, oprește propaganda politică în UE

DE Daniel Toșa | Actualizat: 25.07.2025 - 15:15
Lovitură pentru propaganda rusească. Meta, care deține Facebook, oprește propaganda politică în UE - Foto: Profimedia images
Lovitură pentru propaganda rusească. Meta, care deține Facebook, oprește propaganda politică în UE - Foto: Profimedia images

Meta, compania care deține Facebook și Instagram, a anunțat că va interzice publicitatea politică, electorală și socială în Uniunea Europeană începând din octombrie 2025, acuzând reglementările impuse de Bruxelles că sunt „impracticabile” și „nefuncționale”.

SHARE

Meta, gigantul tehnologic care administrează rețelele sociale Facebook și Instagram, a transmis vineri că va bloca toate reclamele politice în spațiul Uniunii Europene, începând din luna octombrie.

Meta oprește propaganda politică în UE

Compania a justificat decizia prin faptul că noul regulament european privind publicitatea politică este dificil de aplicat și generează incertitudini juridice.

„Este o decizie dificilă, dar Meta nu va mai permite reclame politice, electorale și pe teme sociale pe platformele sale în Uniunea Europeană din cauza cerințelor nefuncționale ale unui regulament european dedicat transparenței în publicitatea politică”, se arată într-un comunicat oficial al companiei conduse de Mark Zuckerberg, potrivit Mediafax.

Citește și: Propagandă pro Călin Georgescu pe TikTok: Putin cere revolte în limba română. Parlamentul în flăcări

Facebook - Foto: Profimedia images

Meta a evidențiat și „provocările operaționale semnificative” și „incertitudinile juridice” generate de normele introduse de Bruxelles. Oficialii companiei spun că aplicarea noii legislații ar fi prea complicată la scară largă și ar risca să afecteze funcționarea platformelor în perioada electorală.

Citește și: FAKE NEWS-uri de la manifestația pro-Călin Georgescu, demontate. Simion, sincronizat cu minciunile

Lovitură pentru propaganda rusească în campaniile electorale

Regulamentul european, adoptat în 2024 și aplicabil integral din octombrie 2025, a fost conceput pentru a crește transparența în publicitatea politică și pentru a reduce riscurile de interferență străină în campaniile electorale.

Citește și: Propaganda comunistă, reînviată de Călin Georgescu. Ceaușescu admirat de 66% dintre români în 2025

Printre prevederi se numără obligația ca platformele online să identifice clar reclamele politice și să dezvăluie cine le finanțează.

De asemenea, este interzisă profilarea pe baza unor date sensibile, cum ar fi etnia, religia sau orientarea sexuală, precum și utilizarea datelor minorilor în scopuri publicitare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te